"עמידת ערוצים 2 ו-10 במחוייבויות - הצלחת הרגולציה"

יו"ר מועצת הרשות השנייה לשעבר, נורית דאבוש, מתייחסת לדו"ח המסכם של 2009 ■ מהדו"ח עולה כי ערוצים 2 ו-10 הוציאו ב-2009 כ-243 מיליון שקל על תוכניות סוגה עילית

"דו"ח הרשות השנייה לשנת 2009 הוא ראיה לכך שהרגולציה הוכיחה את עצמה" - כך אומרת יו"ר מועצת הרשות השנייה לשעבר, נורית דאבוש, ל"גלובס".

הדו"ח שהציגה היום (ב') הרשות השנייה לציבור מסכם את השנה האחרונה של המועצה הקודמת של הרשות, בראשותה של דאבוש.

על-פי הדו"ח, 3 זכייניות הטלוויזיה המסחרית - קשת, רשת וישראל 10 - עמדו במחוייבויות שלהן. בשנת 2009 ערוץ 2 וערוץ 10 הוציאו 243 מיליון שקל על תוכניות סוגה עילית.

זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, עמדו ב-2009 באופן מלא במחוייבויותיהן, למעט התאמות קלות, והחלו בהשלמת חוסרי העבר. לקשת הוכרה הוצאה של כ-85 מיליון שקל על תוכניות סוגה עילית, והיא תחויב בהשלמה של 12.5 מיליון שקל, ולרשת הוכרה הוצאה של כ-81 מיליון שקל, והיא תחויב להשלים כ-2 מיליון שקל.

ערוץ 10 שידר ב-2009 כ-244 שעות סוגה עלית, והוציא היקף של כ-78 מיליון שקל - מעט מעל למחוייבויותיו. הזכיינית ישראל 10 החלה בשנה זו בהשלמת חוסרי העבר שלה בתחום הסוגה עלית, ועמדה בנדרש ממנה בתחום זה.

את הדו"ח השלים הצוות המקצועי של הרשות השנייה בראשותו של המנכ"ל מנשה סמירה, והוא הובא היום לידיעה ואישור של מועצת הרשות השנייה הנוכחית, בראשות היו"ר אילן אבישר.

לדברי דאבוש, "עובדה היא שאחרי שעשינו את עבודת המטה, שנמשכה שנים, יצרנו התאמה בין המחוייבויות הרגולטוריות לבין המסך. רגולציה רלוונטית יכולה להיות קפדנית, ורק שילוב של מועצה ציבורית והבנה משמעותית של השוק יכולים לשמר את האינטרס הציבורי ואת היצירה המקורית ויכולים לאפשר לזכיינים להתנהל נכון כלכלית".

באשר לשנים בהן הזכייניות לא עמדו במחוייבויות, אומרת דאבוש: "כל המאבקים שניהלנו בשנתיים שקדמו לזה, והיו חסרי פשרות, הוכיחו את עצמם. אני לא חושבת שיש זכיין שלא רוצה לעמוד במחוייבויות שלו. רק התייחסות רצינית שלנו יכולה היתה להביא לתוצאות האלה".