הדד-ליין של האוצר ליישום הרפורמה ברשות השידור: 1 בנובמבר

הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, דורש להתחיל בהחתמת שעון נוכחות ברשות השידור ולבטל את ההסכמים המעניקים לעובדים שכר עבור שעות שבהן לא עבדו בפועל

משרד האוצר החליט לקבוע דד-ליין להחלת הרפורמה ברשות השידור - 1 בנובמבר. במכתב שהעביר אתמול (ב') הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, לרשות השידור דרש לוין להתחיל בתוך חודשיים בהחתמת שעון נוכחות ברשות השידור, ולבטל את כל הסכמי העבודה המעניקים לעובדים שכר בעבור שעות שלא עבדו בהן בפועל.

המטרה בהחלטת הממונה על השכר, שתואמה מראש עם מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר, מגיעה על רקע התנגדות של גורמים בתוך ועדי העובדים להסכמות שראשי הוועדים הגיעו אליהן.

באוצר הגיעו למסקנה כי העובדים מנסים למשוך זמן והחליטו לקבוע מועד אחרון שבו יהיה ניתן לסיים את הליך הרפורמה. אחר-כך תיאלץ רשות השידור להחזיר את כל חריגות השכר, אשר נקבעו על-ידי מבקר המדינה במספר דו"חות כי הן אינן חוקיות.

על-פי מכתבו של לוין לרשות השידור, "עולות דרישות חדשות של עובדי הרשות, תוך נסיגה מההבנות שהושגו עם יו"ר ההסתדרות, המונעות התקדמות וחתימה על שסוכם. לכן, ב-5.5.10 הודיע הממונה על השכר לרשות כי הוא מחדש את תהליך הטיפול בחריגות. בינתיים ממשיך הגירעון ברשות, אשר נכון להיום עומד על עשרות מיליוני שקלים, ואין כסף להפקות מקור".

במכתבו מדגים לוין חריגות בתוך רשות השידור, בהן עובדים המקבלים שעה נוספת עבור כל יום שלא עובדים בו בפועל, עובד ניידת משובץ במשמרת עד חצות ומקבל שכר על משמרת שלמה, עובד שסיים אחרי חצות וחצי מקבל תשלום על עבודה עד 3:00 לפנות בוקר.

על-פי האוצר, הכנסות רשות השידור עומדות בשנה על 800 מיליון שקל בשנה, וההוצאות עומדות על 850 מיליון שקל - מתוכן הוצאות שכר של 500 מיליון שקל, הוצאות שוטפות של 200 מיליון שקל ומה שמכונה "הוצאות אחרות" בסך 100 מיליון שקל.

בעקבות הדברים קרא יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, ללוין למשוך את מכתבו. "הסנקציות לא יזיזו אותנו כמלוא הנימה מעמדותינו במשא-ומתן ולא ישנו כהוא זה את עמידתנו על העקרונות כפי שעשינו עד כה", כתב. "צעד זה מעלה חששות כבדים באשר לנכונות האוצר לממש את התחייבויותיו בהסכם, ולשיטתנו מעמיד בספק את רצונכם הכן לסיים את המשא-ומתן".