ליאון קופלר נגד מנורה: מסרבת לשלם בגין היאכטה שנשרפה

"סקאיי קלאוד", חברה זרה בבעלות קופלר, טוענת כי היאכטה השייכת לאיש העסקים עלתה באש במרינה בבודרום בטורקיה, אך חברת מנורה מסרבת לשלם את כספי הביטוח בגין השריפה

היאכטה "דרגון פליי", השייכת לאיש העסקים ליאון קופלר, עלתה באש, וחברת הביטוח מנורה מבטחים מסרבת לשלם את כספי הביטוח - כך נטען בתביעה בסך יותר מ-14 מיליון שקל נגד מנורה, שהגישה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב חברה זרה בבעלות קופלר הרשומה במלטה, בשם "סקאיי קלאוד", בגין שריפת וטביעת היאכטה.

על אף שכתב התביעה אינו מגלה זאת, ל"גלובס" נודע כי היאכטה שייכת לקופלר, מבעלי סופר-פארם, שנחשב לחובב ספורט ימי מושבע.

בכתב התביעה מתארת "סקאיי קלאוד" כיצד ב-15 בספטמבר אשתקד, אחרי שחזרה מהפלגה פרטית במים הטריטוראליים של טורקיה, התכוננה היאכטה מסוג גולט, דו-תרנית, באורך 35 מטר, לעגינה במרינה בעיר בודרום, כאשר בשעה 13:00 לערך פרצה בה לפתע שריפה.

"תוך זמן קצר אחזה ביאכטה אש חזקה, שאיימה לפגוע בצוות ובאנשים שעגנו בסמוך ליאכטה", נכתב בכתב התביעה. בהמשך מתואר כי אנשי צוות היאכטה, בשיתוף כוחות כיבוי שהגיעו למקום, הצליחו לכבות את האש, ואולם הספינה שקעה במקום בו עגנה במרינה וטבעה.

טוטל לוס

"בהמשך", מפורט בתביעה, "התבקשה מנורה להעביר לשמאי אסמכתאות על השריפה, שכללו דו"ח של קפטן היאכטה ואת מפרטי היאכטה. כמו כן, ובמסגרת הליך משפטי שנוהל בטורקיה, בשל זיהום המים שנוצר מינה בית המשפט בטורקיה שמאי, שקבע ללא עוררין כי הספינה סובלת מנזק קשה, ולא ניתן לתקנה באופן שישיב את המצב לקדמותו".

בתביעה נטען כי היאכטה מצויה כיום במצב אובדן מלא ("טוטל לוס"), כיוון שלא ניתן להפליג בה .

לדברי "סקאיי קלאוד", בעקבות התאונה היא פנתה למנורה, שבמועד השריפה היתה המבטחת של היאכטה בפוליסת ביטוח שנערכה בישראל, כאשר סכום הביטוח הוא בסך של 3.5 מיליון דולר.

למרות האירוע, טוענת התובעת, "דחתה מנורה את הדרישות לתשלום הסכום המבוטח, תוך שהעלתה טענות-שווא מופרכות ושקריות כלפי התובעת, לפיהן לא עמדה כביכול בתנאי הפוליסה".

לטענת "סקאיי קלאוד", היא זכאית לקבל ממנורה, בהתאם לתנאי הפוליסה, 3.5 מיליון דולר, ובנוסף 178 אלף דולר בגין הטיפול ביאכטה ובתביעה.

טרם הוגש כתב הגנה.