אחרי 5 שנים כמנכ"ל ECI: רפי מאור יזוז לתפקיד היו"ר

זאת במקומו של שאול שני, בעל השליטה ■ מספר שמות מתוך החברה עומדים על הפרק להחליף את מאור בתפקיד המנכ"ל, ובראשם אייל שקד, מנהל חטיבת פתרונות התקשורת

חמש שנים חלפו מאז נכנס רפי מאור לתפקיד מנכ"ל ECI טלקום, ובחברה מתחילים לתכנן כבר את השלב הבא. מאור, כך נודע ל"גלובס", דיווח לאחרונה למנהלי החברה הכפופים לו, כי הוא צפוי להתמנות ליו"ר פעיל במקומו של שאול שני, בעל השליטה, במקביל למינויו של מנכ"ל חדש.

מ-ECI נמסר בתגובה כי "הנושא לא נמצא על סדר היום של הנהלת החברה". ההערכות הן כי המהלך יתבצע בשנה הקרובה, ולא בהכרח בטווח הקצר.

מאור הגיע ל-ECI ב-2004 בתחילה כסמנכ"ל תפעול מתוך מטרה לרשת את דורון ענבר בכיסא המנכ"ל. ECI, שמפתחת ציוד תקשורת, עברה בתקופתו מהלכים ארגוניים נרחבים, ובראשם הרכישה בידי קרן Swarth של שני תמורת 1.24 מיליארד דולר בסוף 2007.

במשך כהונתו של מאור היו לפחות שני סבבי נטישות בקרב חברי ההנהלה הבכירה - הראשון, עם מינויו לתפקיד והשני, לאחר הרכישה. לגבי מחליף למאור, מספר שמות מתוך החברה עומדים על הפרק, ובראשם אייל שקד, שמנהל את חטיבת פתרונות התקשורת (NSD) של החברה, וכן נבדקת אפשרות להביא מועמדים מבחוץ.

מאז נרכשה ECI היא הייתה מתחת לרדאר כחברה פרטית. על-פי הערכות, ירדו מכירות החברה ב-2009 לכ-650 מיליון דולר ושוויה התכווץ ל-700-800 מיליון דולר במקביל לתנודות בשווי החברות הציבוריות בתחום ציוד הטלקום.

בקיץ שעבר הודיעה החברה על חזרתו של גיורא ביתן לתפקיד סמנכ"ל הכספים. מאור אמר ל"גלובס" על המהלך כי "החזרה של ביתן היא המשך טבעי לרצון של החברה לבצע הנפקה ראשונית מחודשת בשנה הבאה".