אחרי כ-10 שנות היעדרות: גלובוס גרופ חוזרת להפקות טלוויזיה

החברה, שבשנים האחרונות השקיעה בעיקר בהפקות קולנוע, מקימה מחדש את מחלקת הפקות הטלוויזיה כמנוע צמיחה ■ משקיעה מיליוני שקלים ב-3 פיילוטים ל-3 הפקות טלוויזיה חדשות‏

‎‎אחרי כ-10 שנים של היעדרות מהתחום, חברת גלובוס גרופ החליטה לשוב ולהפיק לטלוויזיה. בימים אלה משקיעה החברה מיליוני שקלים בהפקת 3 פיילוטים ל-3 הפקות טלוויזיה חדשות.

בחברה, שבשנים האחרונות השקיעה בעיקר בהפקות קולנוע, החליטו לחזור ולהקים מחדש את מחלקת הפקות הטלוויזיה כמנוע צמיחה. בין התוכניות האחרונות שהפיקה החברה היו "רמת-אביב ג'" ו"סיטי טאוור".

‏ב-3 החודשים הקרובים אמורה גלובוס להפיק פיילוט לסדרת דרמה קומית חדשה, שאותה מגדירים בחברה כגירסה הישראלית של "סקס והעיר הגדולה". החברה הודיעה אתמול (א') על הפקת שני פרקי פיילוט בעלות של 200 אלף דולר.

יש לציין כי המהלך של הפקת פרקים מלאים לפני מכירה לגוף שידור הינו יוצא דופן בשוק ההפקה המקומי, ובדרך-כלל פרקי הפיילוט מופקים על-ידי הגופים המשדרים, לאחר הבעת עניין בפורמט.

‏לדברי רועי לב, מנהל מחלקת ההפקות והפיתוח בגלובוס גרופ, אף גוף שידור לא הביע עדיין עניין בסדרה, שאורך כל פרק שלה יעמוד על 35 דקות, אולם מדובר במהלך בעל היגיון עסקי.

"זו היתה המדיניות שלנו גם כשהפקנו את 'סיטי טאוור'. אין בזה משהו חדש", אומר לב. "כשאתה מאמין במשהו ורוצה להראות אותו כמו שהוא, אתה צריך להשקיע. עד היום כל הניסיונות שלנו צלחו, וזה תמיד עבר וגם הצליח, ולמרות שהשוק השתנה, אין חדש תחת השמש".

‏קבוצת גלובוס, כוללת בתוכה זרוע פרטית, גלובוס גרופ, וזרוע ציבורית, גלובוס מקס, והיא אמונה על חלק ניכר מתעשיית הפצת הסרטים ואולמות הקולנוע בישראל. כמו כן, תחת החברה נמצאים אולפני ג.ג. בנווה-אילן, והיא מפעילה זרוע הפקתית, שתמשיך בהפקת בתי-קולנוע.

"גם בקולנוע אנחנו מתחילים את ההפקה בלי קרן", אומר לב, "יש לנו אמונה בקו הזה. כמו כל תוכנית עסקית, כל יזמות, אתה יכול לכתוב תוכנית עסקית, ואז יכול לבוא משהו שישנה את התמונה. יש בקו הזה הצהרת כוונות ברורה. בקולנוע יש שינויים בתקופה האחרונה, והקולנוע המסחרי תופס תאוצה". ‏‎‎‏