הימור לא בטוח

הנפקת Betfair בלונדון תהיה שונה ממגיפת הנפקות ההימורים המקוונים לפני 5 שנים

1. להבדיל ממגיפת הנפקות ההימורים המקוונים שתקפה את שוק ההון הבריטי לפני 5 שנים, הנפקת Betfair צפויה להתקבל כהנפקה מן המניין. ציבור המשקיעים הבין במהלך השנים האחרונות כי חברות ההימורים המקוונים אינן פרות של מזומנים לנצח.

סגירת השוק האמריקני, התחרות הגוברת בענף והרוויה של תחום הפוקר המקוון גרמו לו להבין כי מדובר בחברות שאינן חסינות למשבר כזה או אחר, ובמילים אחרות - "הבית" לא תמיד מנצח.

2. אין ספק שטדי שגיא, בעל השליטה בפלייטק הישראלית, מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה לאתרי הימורים מקוונים, ואבי שקד ויורשי אחיו, אהרון שקד ז"ל, בעלי השליטה ב-888, מפעילת אתר הקזינו המקוון הגדול בעולם, יעקבו מקרוב אחר הנפקת Betfair. תוצאותיה ישקפו במידה מסוימת את האמון של ציבור המשקיעים בענף, אך אל תטעו לחשוב שהנפקה מוצלחת של החברה תהווה רוח גבית למניות הישראליות, או ההיפך.

ראשית, Betfair פועלת בתחום מעט שונה ורווחי יותר - הימורי ספורט - ונחשבת לסוג של מונופול בו. תרומת התחום לשתי החברות הישראליות שולית. שנית, בעקבות המשבר הפיננסי - ציבור המשקיעים בוחן כל הנפקה בפני עצמה, ונמנע מלהשליך את תוצאותיה על מניות מאותו ענף.

3. והנה עוד נתון שלא בטוח יתמוך בהנפקת Betfair. מתחילת השנה בוצעו בשוק הבריטי 35 הנפקות ראשוניות, ורק 3 מהן היו של חברות טכנולוגיה. שתיים מהן נסחרות כיום מתחת למחיר ההנפקה, ולכן הנפקת Betfair צפויה להוות מבחן לאמון המשקיעים בענף הטכנולוגיה בכללותו.