בדלת האחורית: "פגישת ייעוץ עסקי" סיינטולוגית ללקוחות בזק

מנכ"ל חברת הייעוץ Success: "השיטה אינה עוסקת בפן האישי ובנפש האדם, ואין בה שום היבט רוחני או דתי: זהו היגיון ארגוני"

לקוחות "בזק עסקים" קיבלו לאחרונה צ'ופר מרענן: סדנת ייעוץ עסקי של חברת Success ו"פגישת ייעוץ עסקי מתנה". צריך להגיד, אכן מדובר בחברת ייעוץ מפורסמת, שאפילו "גלובס" נעזר מפעם לפעם באנשיה לטובת טיפים עסקיים. אבל הסדנאות הן סיפור קצת אחר. Success הנה זכיינית של Wise, ארגון עולמי שהקימה כנסיית הסיינטולוגיה, אשר במקומות מסוימים מקוטלגת ככת. ב-2006 חשף תחקיר G כי חברות רבות בארץ ל"ייעוץ עסקי" בשיטת Wise מזמינות בעלי עסקים לסדנאות ולפגישות ייעוץ חינם - שבהן משווקים ספרים, תקליטורים וקורסים סיינטולוגיים כדרך להעצמה עסקית.

עמותת "המרכז לנפגעי כתות" כתבה לפני כחודש ליו"ר בזק, שלמה רודב, כי "אחת השיטות שנוקטת הכת לגיוס חברים חדשים לשורותיה היא באמצעות חברות לייעוץ עסקי", וביקשה לשקול להפסיק את ההתקשרות עם Success. מי שקורא את ההודעות הקטנות בפניית בזק ללקוחות, אגב, מגלה שם את המשפט: "בזק אינה אחראית לטיב הייעוץ העסקי".

מנכ"ל Success אלעד הדר לא רואה בה שום דבר פסול: "מדובר באחת מחברות הייעוץ המובילות בארץ, שאכן פועלת תחת הרישיון של Wise - רשת היועצים העסקיים הגדולה. חברות הייעוץ עושות שימוש בטכנולוגיה המנהלית שפיתח ל' רון האברד (מייסד הסיינטולוגיה, א' ר') כדי לקבוע סטנדרט גבוה של התנהלות בארגונים השונים שניהל. שיטה זו אינה עוסקת בפן האישי ובנפש האדם ואין בה שום היבט רוחני או דתי: זהו היגיון ארגוני. סל השירותים שלנו עסקי לחלוטין. אנחנו גם דואגים לציין בפני לקוחותינו את העובדה שהתורה שלפיה אנחנו פועלים פותחה על-ידי מר האברד (כפי שגם עשינו במקרה של בזק), ושאין שום מסר או תוכן מעבר לניהול מוצלח יותר של החברה והשגת היעדים של הלקוח". לטום קרוז זה עבד מצוין.