מתחילים להתחמש: ערוץ הטלוויזיה של ONE ישדר את הליגה הסקוטית

זאת בניגוד להערכות לפיהן הערוץ החדש לא ייכנס לשוק הכדורגל ויתמקד רק בענפים קטנים; ב-ONE מתכוונים גם להעלות ערוץ HD בסמוך להעלאת הערוץ "הרגיל" לאוויר

ערוץ הטלוויזיה החדש של אתר הספורט ‏ONE‏ ממשיך להתחמש בזכויות שידור. הערוץ, שצפוי לעלות לאוויר בשבועיים הקרובים, רכש מחברת השיווק ספורטפייב את זכויות השידור של משחקי ליגת הכדורגל הסקוטית לשלוש העונות הקרובות, כשהכוונה היא לשדר בכל שבוע שני משחקים, בשבת ובראשון. לישראל יש שני נציגים בליגה הסקוטית: בירם כיאל המשחק בגלזגו סלטיק, וגיל בלומשטיין (אינברנס).

זוהי עסקת הזכויות השנייה אותה מבצע ‏ONE‏ לקראת העלאת הערוץ לאוויר, אחרי שרכש את זכויות השידור של ליגת העל לנשים בכדורסל בהסכם לשלוש שנים.

רכישת הזכויות של הליגה הסקוטית מראה כי ל-‏ONE‏ אין כוונה להתמקד רק בענפי ספורט קטנים או איזוטריים, ושוללת את ההערכות המוקדמות לפיהן הערוץ מתכוון להישאר מחוץ לשוק הכדורגל.

ב-‏ONE‏ ממתינים לתוצאות השימוע הציבורי של מועצת הכבלים והלוויין, בנוגע להעלאת הערוץ. התאריך האחרון להגשת עמדות הציבור נקבע ל-10 באוקטובר.

בנוסף, ב-ONE‏ מתכוונים להעלות במקביל גם ערוץ ‏HD‏ שיעלה בכבלים ובלוויין, קרוב ככל הניתן להשקה של הערוץ "הרגיל". העסקה לשידורי הליגה הסקוטית, אגב, כוללת גם את זכויות ה-‏HD‏ של המשחקים. ב-‏yes‏ אמרו כי "נקבל החלטה על ערוץ ה-‏HD‏ אחרי שהערוץ של ‏ONE‏ יעלה לשידור".

מנכ"ל ONE אודי מילנר: "אנחנו שמחים להביא לציבור חובבי הספורט תכני ספורט אטרקטיבים באיכות הצפייה הטובה ביותר. נפעל כך גם בהמשך הדרך, יש למה לצפות".

בתוך כך, מהפכת השידורים לא מסתיימת רק בערוץ החדש של ONE. מינהלת הליגה בכדורסל תחל לשדר בימים הקרובים שידורים חיים ומוקלטים של אירועי כדורסל. בשבוע הקרובים ישדר האתר בשידור חי את מסיבות העיתונאים של קבוצות ליגת העל. במינהלת מבטיחים לשדר גם משחקי כדורסל באורך מלא בשידורים ישירים ומוקלטים.