קשת ורשת מתחרות ביניהן על ראשות הוועדה למדרוג

מדובר בתפקיד בעל חשיבות, שכן בימים אלה עובר הליך מדידת הרייטינג שינוי דרמטי ■ על הזכייניות להחליט ביניהן מי תוביל בחצי השנה הקרובה את הוועדה ומי בחצי השנה האחרת

מאבק הרייטינג בין זכייניות ערוץ 2 חוצה את גבולות המסך. בימים אלה מנהלות קשת ורשת מאבק על ראשות הוועדה למדרוג.

למרות פרסומים לפיהם נציג קשת יהיה זה שיעמוד בראש הגוף שאמון על מדידת אחוזי הצפייה בישראל, יועצה המשפטי של הוועדה למדרוג, עו"ד יאיר עשהאל, קבע כי ראשות הוועדה אמורה לעבור לידי נציג "ערוץ 2", וכי על הזכייניות להחליט ביניהן מי תוביל בחצי השנה הקרובה את הוועדה ומי בחצי השנה האחרת.

כעת שתי הזכייניות מתעקשות לא לוותר על השליטה בוועדה בתקופה הראשונה.

משרת ראשות הוועדה למדרוג מתחלקת בין כל חברי הוועדה, כלומר הגופים שאחוזי הרייטינג של תוכניותיהם נמדדים, ובין הרשות השנייה.

הוועדה אמורה להתוות את פעילות הוועדה הישראלית למדרוג, כאשר את הגוף המבצע את פעילות המדידה בפועל מנהלת יפעת בן-חי-שגב.

בדרך-כלל המינוי הוא סמלי בעיקרו, אולם בתקופה זו מדובר בתפקיד בעל חשיבות, שכן בימים אלה עובר הליך מדידת הרייטינג שינוי דרמטי של החלפת פאנל הנמדדים ואופן המדידה. בשנה זו אמורה להימדד לראשונה צפייה דחויה, מוקלטת ובאיכות שידור מתקדמת.

רשת וקשת מסרבות שתיהן לוותר על מקומן כגוף הראשון שיחזיק בעמדת הכוח ויעמוד בראש הוועדה בשנה הקרובה. זאת לאור חשיבות התפקיד דווקא עכשיו ואף יותר מכך לאור התחרות המתחדדת בין שני הגופים, במיוחד בימים שלפני המעבר לרישיונות.

לאור ההתבצרות של כל אחת מהזכייניות בעמדתה, הוציאה המנכ"לית בן-חי-שגב מכתב, בו הודיעה כי על הזכייניות להחליט בהקדם האפשרי מי יחזיק בעמדה, ואם לא - העניין יוכרע בהטלת מטבע.

אם קשת תזכה - יעמוד בראש הוועדה סמנכ"ל השיווק של הזכיינית, צביקה ליבליך; ואם רשת תזכה - יעמוד בראש המשנה למנכ"ל המסחרי, אילן טוביהו.

מקשת ומרשת לא נמסרה תגובה.