תקועים: עובדי רשות השידור ביטלו את הישיבות לגבי הרפורמה

ביטול הישיבות נעשה בתגובה להודעת הנהלת הרשות על ביטול הסכמים שונים עם העובדים

עובדי רשות השידור ביטלו את כל ישיבות הדיונים על הרפורמה, על רקע הודעת הנהלת רשות השידור על ביטול הסכמים עם עובדי הרשות. הוועדים השונים, כמו גם אגודת העיתונאים, החרימו ישיבות שתוכננו עם הנהלת הרשות בנושאי תנאי ההעסקה של העובדים, ובהם החתמת שעון נוכחות שצפויה לצאת לדרך מנובמבר השנה.

במכתב שהוציא להסתדרות מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, הוא מציין כי החל מהחודש הבא יבוטלו שורה של הסכמים שנחתמו בין ההנהלה לעובדים בשנים האחרונות, כשהמוקדם שבהם הוא משנת 1983.

בין היתר הודיע שקלאר על ביטול נהלים כמו תשלומים על יום שלאחר משמרת לילה כעל שעות נוספות ותשלום בגין שעות נוספות שלא בוצעו בפועל. בשבוע הבא אמור להתקיים דיון בנושא זה.

מאחורי הודעת האוצר לרשות השידור על ביטול ההסכמים והחלת השעון עומד הרצון להפעיל לחץ על עובדי הרשות שעדיין אינם מסכימים לתנאי הרפורמה ומעכבים את קבלת ההבנות. בין עובדים אלה נמצאים אנשי ועד עיתונות וההפקה של הטלוויזיה, אשר אינם מקבלים את ההסכמים אליהם הגיעה בשמם הנהלת אגודת העיתונאים.

"אנו מצטערים לגלות את חוסר תום-הלב של הנהלת רשות השידור ושל האוצר בניהול המשא-ומתן ובכוונתם האמיתית והכנה ליצירת אופק תעסוקה חדש והסדרי עבודה נאותים", כתבה הנהלת הוועד למנכ"ל, והוסיפה: "ככל שהדבר נוגע לקהל הצופים ועתידם ושכרם של עובדי רשות השידור, משום מה הנך מאפשר להם (לאוצר, ל"א) לנהל אותנו. עוד לא היה אח ורע לתופעה שבה מגיע פקיד האוצר לישיבת הנהלה ומנחה את הנהלת רשות השידור כיצד לפעול מול עובדיה. זוהי תופעה חמורה מאוד, אותה יש לדחות על הסף".

על-פי העובדים, "הפעלת שעון הנוכחות באופן חד-צדדי תפגע אנושות בשידורים, פגיעה שתוריד לטמיון הישגים ושבחים רבים להם זכינו לאחרונה" .

יו"ר אגודת העיתונאים, דני זקן, הודיע אף הוא כי לא ישתתף בדיון ואמר: "פקידי האוצר סבורים כי עיתונאים הם כפקידים ממשלתיים, יושבים ליד שולחן במשרד, וניתן להטיל עליהם שעות עבודה מוגדרות מראש. האוצר ביוזמה זו מגלה חוסר הבנה מוחלט על מהות העבודה העיתונאית".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור מחויבת לפעול בהתאם להנחיות משרד האוצר, כאשר כמעט כל הנושאים שנדונו סוכמו. אנו מקווים שכל הצדדים יגלו אחריות, יבינו את גודל השעה ויחזרו לשולחן המשא-ומתן לאלתר".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "האוצר הצהיר בעבר, כמו גם היום, כי הוא מחויב לרפורמה ברשות השידור. גם בימים אלה אגף השכר מעמיד את עצמו לסיוע אל מול הנהלת הרשות והעובדים, במטרה לקדם את ענייני הרפרומה.

"החלטת הממונה על השכר נועדה, בין היתר, ליצור שקיפות ופיקוח על שעות העבודה, כפי שראוי בכל גוף ובודאי בגוף ציבורי. מאחר שההסכם עם העיתונאים סוכם, כפי שהוצהר כבר בחודש יוני על-ידי הצדדים להסכם, לא ברור מדוע אגודת העיתונאים לא חותמת על ההסכמים הקיבוציים שיביאו להבראת הרשות, ותחת זאת מעדיפה לעסוק בהאשמות, העלבויות ומחאות.

"בכל מקרה, החלטת הממונה ליישום שעון נוכחות תיושם עם או בלי רפורמה".