הפרקליטות מערערת על קולת העונש של דודי אפל ובני רגב

אפל הורשע במתן שוחד לאישי ציבור ונדון ל-3.5 שנות מאסר בפועל וקנס בסך מיליון שקל ■ הפרקליטות: "מבחינה ציבורית מהווה פרשה זו מקרה דגל לענישה בעבירות שוחד"

הפרקליטות הגישה היום (ב') לבית המשפט מחוזי בתל-אביב ערעור על קולת העונש שהטיל בית משפט השלום בתל-אביב על איש העסקים דודי אפל; מקורבו, בני תבין; וראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב; בפרשת השוחד. הפרקליטות מבקשת להחמיר בעונשם של השלושה וכן להטיל על רגב קנס כבד.

בערעור נכתב כי "הנאשמים הורשעו באחת מפרשיות השוחד החמורות והבוטות בישראל, שהנפגע הישיר ממעשיהם הינו הציבור הישראלי והאמון שהוא רוכש לרשויות השלטון. מבחינה ציבורית מהווה פרשה זו מקרה דגל לענישה בעבירות שוחד, ופוטנציאל המסר הגלום בה - הן לעניין הגמול והן לעניין ההרתעה - הינו מירבי. במידה רבה, נשואות עיני הציבור אל בית המשפט לדעת מהו 'תג המחיר' העונשי על עבירות שוחד ועד כמה, אם בכלל, לא משתלם לבצען".

ביולי 2010 גזר בית משפט השלום בתל-אביב 3.5 שנות מאסר בפועל וקנס בסך מיליון שקל על אפל בגין הרשעתו בעבירות של מתן שוחד ל-3 אישי ציבור - ראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב; ראש מועצת גבעת-שמואל לשעבר, זמיר בן-ארי; ובכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל, עודד טל - בכדי שיקדמו את ענייניו בכל הנוגע לפרויקטי בנייה של החברה "מגדל הזוהר" שבבעלותו.

על רגב נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, ונקבע כי היה קלון במעשיו. על תבין נגזרו שנתיים מאסר בפועל וקנס בסך 50 אלף שקל.

אפל מצידו הגיש בשבוע שעבר ערעור על הרשעתו במתן שוחד ועל העונש שהוטל עליו, בטענה כי לא היו ראיות ישירות לכך שנתן שוחד לאישי ציבור.

הערעור של הפרקליטות הוגש על-ידי עורכי הדין ליאת בן ארי-שווקי ויהונתן תדמור מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) ועל-ידי ענת גולדנצוויג-סבידור מפרקליטות מחוז מרכז.