הסכסוך עולה מדרגה? צ'רלטון לא תשדר בשבת את מכבי חיפה

טוענת כי הזזת הדרבי התל-אביבי לשבת תמנע ממנה לשדר את משחק חיפה-סכנין ■ ההתאחדות לכדורגל בתגובה: "צ'רלטון מנסה לייצר לחץ, אין מניעה לשדר את המשחק"‏

‎החלטת ההתאחדות לכדורגל להעביר את המשחק המרכזי הקרוב, הדרבי התל-אביבי, ליום שבת - מעלה שוב את הטונים בינה לבין צ'רלטון. שני הגופים, כידוע, נמצאים בעיצומו של סכסוך משפטי.

על-פי מפעילת הערוצים ספורט 1 וספורט 2, ההחלטה להעביר את ההתמודדות בין הפועל תל-אביב ומכבי תל-אביב למוצ"ש הביאה לכך שהערוץ לא יוכל, באופן חריג למדי, לשדר בשבת את משחקה של מכבי חיפה מול בני סכנין (18:30).

בצ'רלטון טוענים כי שידור הדרבי בערוץ 1 בשעה 21:00, מועד שלא תואם לטענת החברה מול אנשיה, מביא לכך שהערוץ ישדר רק שני משחקים מליגת העל במחזור הקרוב, בימים ראשון (מ.ס אשדוד מול הפועל באר-שבע) ושני (בני יהודה מול בית"ר ירושלים). ההסבר הרשמי הוא כי עקב לוח השידורים העמוס של צ'רלטון בשבת, הכולל שידורי ליגות זרות, לא היה ניתן לשבץ משחק נוסף מליגת העל.

‏"ההתאחדות לכדורגל דורסת ברגל גסה את זכויותיה של צ'רלטון, המשדרת הבלעדית בשבת", נמסר מהחברה. "התאחדות פעלה באופן חד-צדדי וללא התייעצות העבירה את הדרבי לשבת".

החלטת ההתאחדות להעביר את הדרבי נבעה מתוך רצון להתחשב בלוח הזמנים של הפועל תל-אביב, שתתמודד ביום רביעי בשבוע הבא מול שאלקה הגרמנית בליגת האלופות.

בהתאחדות לכדורגל דוחים את הדברים. "אין שום מניעה לשדר את מכבי חיפה", אומר סמנכ"ל ההתאחדות, רותם קמר, "הדרבי נקבע לשעה 21:00, במיוחד כדי שיהיה אפשר לשדר את חיפה-סכנין. יש פה ניסיון של צ'רלטון ליצור לחץ על ההתאחדות, בכדי לשפר מהלכים בהתדיינויות הכלכליות שיש בינינו בבית המשפט. זה ערוץ שכבר שנתיים לא משלם כסף, למרות פסק בוררות שחייב אותם לעשות זאת".