HOT החלה להפעיל מערכת עצמאית למדידת רייטינג

מנתונים ראשוניים עולה כי יש הבדל בין נתוני הרייטינג של הוועדה למדרוג לבין אלה שמצאה חברת הכבלים ■ HOT עשויה למכור בעתיד את הנתונים למפרסמים ולזכייניות הטלוויזיה

ועדת המדרוג לא לבד: חברת הכבלים HOT החלה להפעיל מערכת משל עצמה למדידת רייטינג. ל"גלובס" נודע כי בחודש ספטמבר האחרון השיקה חברת הכבלים מערכת מתקדמת בשם AMS, אשר מבצעת מדידה ומעקב רציף אחר הרגלי הצפייה של לקוחותיה.

המערכת החדשה למעשה מסייעת לחברה להפיק דו"חות רייטינג משלה, במקביל לנתוני הרייטינג של הוועדה הישראלית למדרוג.

ל"גלובס" נודע כי מנתונים ראשוניים עולה כי יש הבדל בנתוני הרייטינג המוכרים לציבור לבין אלה שמצאה חברת הכבלים.

פאנל לא מפולח

בעוד שהוועדה למדרוג משקללת נתוני צפייה מ-580 בתי-אב, המערכת של HOT קוראת את הרגלי הצפייה של 10 אלף מלקוחותיה המחזיקים בממיר דיגיטלי. עם זאת, בעוד הפאנל של ועדת המדרוג מורכב מכל הגוונים של אוכלוסיית הצופים של ישראל, הפאנל של HOT אינו מפולח ומן הסתם נוגע ללקוחותיה בלבד.

חברת הכבלים HOT, כמו גם חברת הלוויין yes, אינה חברה בוועדה למדרוג, ולכן נתוני תוכניותיה אינן מפורסמים ברבים. עד כה נהגה החברה מדי יום לערוך סקר טלפוני יומי, וכעת מהלך זה הופסק.

בכוונת HOT למכור את הנתונים שהיא משיגה באמצעות המערכת היומיומית לספקי התוכן שלה, והיא החלה כבר בהתדיינויות מול גורמים שונים.

באופן אירוני, החברה - אשר אינה משדרת פרסומות ואינה ניזונה מהן ועל כן לא מוצאת לנכון לפרסם את נתוניה - מחזיקה בידיה נתונים שעשויים להשפיע על מהלכים בטלוויזיה המסחרית.

HOT עשויה למכור את הנתונים, שאמורים להיות בטווח הארוך מדויקים עוד יותר, גם למפרסמים ואף לזכייניות הטלוויזיה ולשנות את התפיסה כלפי מדידת הרייטינג. לא מן הנמנע כי בחברת הכבלים שואפים כי נתונים אלה יחליפו בסופו של דבר את נתוני הוועדה למדרוג.

בימים אלה משיקה הוועדה למדרוג, בה חברות זכייניות הטלוויזיה המסחרית, שיטת מדידה חדשה לפיה תימדד גם צפייה דחויה.

ב-HOT סירבו להגיב לדברים.