גילת: הוועד המנהל יגביר פיקוח על הנהלת רשות השידור

יו"ר רשות השידור הורה לקיים ישיבות בתדירות תכופה יותר ולבחון מקרוב את תהליכי קבלת ההחלטות בשדרת הניהול ברשות

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, פועל להגברת פעילות הוועד המנהל וועדות מליאת רשות השידור. ל"גלובס" נודע כי גילת פנה לחברי הוועד בקריאה להגביר את המעקב אחר פעילות והתנהלות הנהלת רשות השידור ולקיים ישיבות באופן תכוף יותר, תוך בחינה מדוקדקת יותר של תהליכי קבלת ההחלטות בשדרת ההנהלה.

אין ועד מנהל

הקריאה של גילת מגיעה על רקע העובדה שרשות השידור מתנהלת ללא ועד מנהל מלא, שכן תהליך מינוי חבריו עודו תלוי ועומד במשרד ראש הממשלה. גילת הביע חשש כי עובדת חסרונו של הוועד תביא להתרופפות בתהליכי קבלת ההחלטות ברשות.

לצד זה, בימים אלה עומד לצאת דו"ח של מבקר המדינה, שעוסק בהתנהלות רשות השידור בשנים האחרונות. באחרונה ערכו אנשי משרד המבקר פגישה עם היו"ר גילת ועם מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר, בה הציגו בפניהם בראשי פרקים את הנושאים שיובאו בביקורת.

באחרונה הביע גילת אי-נחת מכמה מהתהליכים ברשות. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", גילת אף ביקש לעצור תהליך התקשרות עם הזמר ניסים גרמה, שאמור להפיק ולהגיש תוכנית אירוח. גילת ביקש הבהרות במהלך דיון של "ועדת 250 אלף שקל", הבוחנת התקשרויות מעל לסכום זה. גילת עצר את הדיונים לאחר שבזה אחר זה התבקש לאשר התקשרויות שנראו לו חריגות. כעת הוא מבקש כי ועדת הטלוויזיה, במתכונתה החדשה, תגביר את הפיקוח על קבלת ההחלטות אשר אמורות להשפיע גם על מסך ערוץ 1 ועל השיקולים התוכניים.

זו למעשה עליית מדרגה בעבודתו של גילת, מאז נכנס לתפקידו בחודש יולי. גילת הצהיר על עצמו עד כה כמי שמצוי בהליך למידה ובחינה, וכעת נראה כי הוא מבקש להיכנס לעובי הקורה בקבלת ההחלטות.

בין היתר הגדיל גילת את הפעילות השיווקית של רשות השידור ברשתות החברתיות והצהיר על הרשות כעל "רשות ירוקה", מהלך התבצע בשיתוף המשרד להגנת הסביבה.

ברשות השידור אישרו את הידיעה.