מחיר שיא בלבונטין: "בית הקבלן" נרכש ב-71 מיליון שקל

המחיר: 1.16 מיליון שקל ליחידת קרקע ■ המוכרת, "בנייני העיר הלבנה": קיבלנו הצעה שקשה לסרב לה

שבעה חודשים אחרי שהודיעה "בנייני העיר הלבנה" שתגבש קבוצת רכישה במתחם "בית הקבלן" בתל אביב, רוכשת קבוצת משקיעים בראשות אנשי העסקים חיים זקלד ושי עופרי את המגרש, המיועד להקמת 71 יחידות דיור, ב-71 מיליון שקל לפני מע"מ, כך נודע ל"גלובס".

מדובר ב-1.16 מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור, כולל מע"מ, "מחיר שטרם נראה כמותו למגרשים במתחם לבונטין-מקווה ישראל בתל אביב", אומר ל"גלובס" איציק בן-שוהם, מייסד ומנכ"ל "בנייני העיר הלבנה".

לדברי בן-שוהם, מדובר בחטיבת הקרקע הגדולה בין האחרונות בתל אביב - בשטח של 2 דונם. "קיבלנו הצעה שקשה היה לסרב לה", מודה בן-שוהם. "קיבלנו מהמשקיעים מחיר גבוה יותר מאשר מקבוצת הרכישה, אותה הצלחנו לגבש כמעט במלואה - גייסנו 53 חברים, שזה 75% מהקבוצה".

"בנייני העיר הלבנה", שבשליטת אברהם בחרי ובן-שוהם, יחד עם שותפיה אנ.אר. ויז'ן, שגראווי לייבוביץ' ויזם הנדל"ן הבריטי הארי הנדלסמן, רכשו את מתחם בית הקבלן, המשתרע על שני דונם, במארס 2007 בכ-10 מיליון דולר.

הקבוצה שמובילה את המשקיעים שרוכשים כעת את המתחם מ"בנייני העיר הלבנה" היא חברת "לב לבונטין", שבבעלות אנשי העסקים שי עופרי וחיים זקלד (באמצעות רינת זקלד), כך עולה מנתוני רשם החברות במשרד המשפטים. עו"ד זיסי הצובאי, המייצגת את הרוכשים, אישרה את הפרטים.

תחרות עזה

נראה כי מחירי הקרקע באזור הכפילו את עצמם בפחות משנה: קבוצת אביב, של דורון אביב ודפנה הרלב, רכשה לפני כשבעה חודשים מתחם להקמת 40 יחידות דיור באותו אזור, בעבור 21 מיליון שקל, או כ-525 אלף שקל ליחידת קרקע.

באותה תקופה, רכשה אביב גם את בניין הפניקס במתחם ב-16 מיליון דולר ל-86 יחידות דיור, או כ-700 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. בית הקבלן המיתולוגי, ברחוב מקווה ישראל 18, בסמוך לגן החשמל, הפך לסמל לחוזקן של קבוצות הרכישה - והתחרות העזה שלהן עם היזמים והקבלנים - כאשר לפני כ-7 חודשים, כאמור, התארגנה במבנה ההיסטורי של הקבלנים קבוצת רכישה.