פריצת דרך בנדל"ן: רשות המסים חושפת שטח דירות, כתובת, שנת בנייה, מחיר לחדר ולמ"ר, שטח וקומה

הסוף לדיסאינפורמציה בתחום הנדל"ן? רשות המסים הודיעה היום כי שדרגה את מערכת מידע הנדל"ן המקוונת שלה ■ כיצד להיכנס למערכת?

הסוף לדיסאינפורמציה בתחום הנדל"ן? רשות המסים הודיעה היום (ב') כי שדרגה את מערכת מידע הנדל"ן המקוונת שלה, שמעתה כוללת גם מידע על שטח הדירה ומספר החדרים שבה.

עד כה, סיפקה המערכת גוש, חלקה, מחיר, ישוב ומהות הנכס (בית, דירה וכיו"ב). כעת מספקת המערכת גם כתובת מדויקת, שנת בנייה, מחיר לחדר, מחיר למ"ר, וכן שטח וקומה, כאמור.

למערכת, הנמצאת בכתובת www.misim.gov.il/svInfoNadlan, נוספה בסרגל הימני האפשרות "הצגת מידע נדל"ן מורחב", ובו החתכים חדשים. בעבר, ניתן רק מחיר המכירה, מה שלא אפשר לציבור לדעת באיזה נכס מדובר, האם בדירת 4 חדרים בשטח של 100 מ"ר, או שמא מדובר בדירת חדר בשטח 35 מ"ר. יצוין כי לא בכל העסקאות במערכת ניתנת האופציה לקבל "מידע מורחב".

כזכור, באפריל השנה, בעקבות תחקירי "גלובס" ועתירה של ד"ר דני בן-שחר מהטכניון וד"ר אפרת טולקובסקי מאוניברסיטת תל אביב, שהוגשה לפני כשנה וחצי על-ידי עו"ד אורה בלום, פתחה לראשונה רשות המסים לציבור את מאגר המידע הנדל"ני האינטרנטי.

עד פתיחת המערכת, השמאי הממשלתי היה הגורם היחיד במשק עם גישה ממוחשבת למלוא הנתונים שהוקלדו מהטפסים אותם ממלאים בסיום עסקת רכישה של מקרקעין ("מש"ח"), אל תוך מערכת ה"כרמן" (מסד נתוני נדל"ן המצוי במחשבי רשות המסים). טופס המש"ח כולל את תיאור הדירה, קומתה, סוגי החניות, שנת הבנייה והחיפוי החיצוני.