שטחי הציבור באחיסמך בלוד יוגדלו כך שיותאמו לצורכי החרדים

בבדיקת ההתאמות הפרוגרמטיות של שטחי הציבור בשכונת אחיסמך בלוד עלה, שהיות שגודל משפחה ממוצעת באוכלוסייה החרדית הוא גבוה יותר, נדרשים שטחי ציבור רבים יותר

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז אישרה את הצעת משרד הבינוי והשיכון לתוספת של שטחי ציבור במידה שגם השטחים שישווקו בשכונת אחיסמך בלוד, עם 3,000 דירות מתוכננות, יקבלו אופי של אוכלוסיה חרדית, כמו השטחים הפרטיים שנמכרו לפני כשלוש שנים.

תוכנית שכונת אחיסמך בלוד, ל-3,000 יחידות דיור, הופקדה ב-2002 וטרם מומשה. התוכנית המקורית דיברה על שכונה למשפרי דיור שתכלול 500 צמודי קרקע ו-2,500 דירות בבנייה רוויה. קבוצת יזמים חרדית רכשה את שטחי הקרקע הפרטיים בתחום התוכנית, עם זכויות לכ-1,300 יחידות דיור, לפני כשלוש שנים. יזמים אלה מייעדים את הדירות לאוכלוסייה החרדית ובדיון הוועדה המחוזית מינואר השנה צויין כי בבדיקת ההתאמות הפרוגרמטיות של שטחי הציבור בשכונה עלה שהיות שגודל משפחה ממוצעת באוכלוסייה החרדית הוא גבוה יותר, נדרשים שטחי ציבור רבים יותר.

‏הבדיקה שנערכה בינואר בלשכת התכנון המחוזית הראתה ששטחי הציבור המאושרים בתוכנית יכולים לספק את צורכיהן של עד 2,000 משפחות מהאוכלוסייה החרדית.

שאר השטחים בתחום התוכנית, שאינם שטחים פרטיים, ישווקו בעתיד על ידי מינהל מקרקעי ישראל. אם גם שטחים אלה יקבלו אופי של אוכלוסייה חרדית, על אחת כמה וכמה לא יספיקו שטחי הציבור המופיעים בתוכנית.

‏בעקבות בקשת הוועדה המחוזית בינואר חזרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לוד עם פרוגרמה ופתרונות כוללים לכל תחום השכונה, על מנת להבטיח את היקף שטחי הציבור הנדרשים בשכונה.

אם כן, הוועדה המחוזית קיבלה היום את הפרוגרמה שדיברה על תוספת של 45 שטחי ציבור במקרה שבו גם השטחים המיועדים לשיווק יקבלו צביון חרדי לאחר שיווקם.