רשות השידור: ארכיון הרדיו של קול ישראל יעבור דיגיטציה

80 אלף שעות רדיו שהוקלטו מלפני קום המדינה ועד היום ישומרו ויועברו לפורמט דיגיטלי באוניברסיטת הרווארד - כך עולה מהסכם שנחתם הבוקר בין רשות השידור והאוניברסיטה

80 אלף שעות רדיו שהוקלטו מלפני קום המדינה ועד היום ישומרו ויועברו לפורמט דיגיטלי באוניברסיטת הרווארד - כך עולה מהסכם שנחתם הבוקר (ג') בין רשות השידור והאוניברסיטה. מדובר ביוזמה של מנהל רשת ב', מוטי אמיר.

בשבוע הבא יחל הליך ההמרה לקבצים דיגיטליים על-ידי חברת דנטק הישראלית, שתבצע את העבודה עבור הרווארד ובמימונה. האוניברסיטה, בהסכם עם הרשות וקול ישראל, תשמור לעצמה עותק של הקובץ הדיגיטלי לצורכי מחקר ולימוד.

עבודות ההמרה יימשכו כשנה וחצי, במהלכן יישלחו לחברה סרטים מגנטיים עם הקלטות נדירות שיעברו תהליך של ניקוי, בדיקה, שימור והמרה לפורמט דיגיטלי. בסוף התהליך יוחזרו סרטי המקור לארכיון קול ישראל ועמם התעתיקים הדיגיטליים.

בתהליך ההכנה לקראת ההמרה השקיעה רשות השידור כחצי מיליון שקל, ובמהלך השנה וחצי הבאות תשקיע עוד מיליון שקל בכדי להביא את התכנים שבארכיון קול ישראל לנגישות מקסימלית.

נציגת הרווארד, ויולט גלבוע, ציינה כי "בהרווארד קיים ארכיון יודאיקה חמישי בגודלו בעולם, המשמש חוקרי אקדמיה רבים. תוספת החומרים של רשות השידור תהיה משמעותית בעבור החוקרים למראות ולקולות של ההיסטוריה של הקמת המדינה".

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מסר כי "שימור הארכיונים של רשות השידור הוא חלק מהרפורמה, ואני מייחס חשיבות רבה לשיתוף-פעולה עם אוניברסיטת הרווארד. מדובר בפרוייקט המהווה צעד ראשון בדרך לדיגיטציה מלאה של הרדיו והטלוויזיה. זה דבר נפלא המאפשר לנו לקחת את העבר ולהעביר אותו לעתיד. יחד עם זאת, נבדוק את הדרך להנגיש בתום הפרויקט את הארכיונים לקהל הרחב".

גם מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, בירך על ההסכם.