עקב חשיפת "גלובס": איכות השלטון דורשת לבטל את הערוץ הבינלאומי

ההחלטה על הקמת הערוץ הבינלאומי של רשות השידור נחשפה ב"גלובס" ■ לטענת התנועה, ההחלטה נעשתה "ללא סמכות, במסלול עוקף רפורמה ובניגוד להוראות הדין וכללי מינהל תקין"

התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את ההחלטה להקים ערוץ בינלאומי של רשות השידור ולמנות את זליג רבינוביץ' לראש צוות ההקמה של הערוץ. דבר הקמת הערוץ והמינוי נחשפו ב"גלובס".

על-פי התנועה, ההחלטה נעשתה "ללא סמכות, במסלול עוקף רפורמה והתחייבויות הרשות במסגרתה, ובניגוד להוראות הדין וכללי מינהל תקין".

מכתבה של התנועה נשלח לראש הממשלה, למבקר המדינה, ליועץ המשפטי לממשלה וליו"ר ומנכ"ל רשות השידור.

לטענת התנועה, "בכל הסכמי הרפורמה לא נכללת החלטה הנוגעת להפעלת ערוץ בינלאומי, הן במישור העקרוני והן במישור התקציבי של משאבים כספיים וכוח-אדם. ועתה, במקביל להליכי הרפורמה וממש ערב סיומה, במחי ישיבה אחת או שתיים של מספר מצומצם של אנשים, באופן בלתי שקוף וכמעט סודי, הוחלט על צעד דרמטי ומרחיק לכת של הקמת ערוץ בינלאומי חדש בעלות של עשרות מיליוני שקלים. זאת, ללא קבלת אישורם של המוסדות המוסמכים ברשות, ב'מסלול עוקף רפורמה' המתנגש חזיתית עם עקרונותיה, תכליותיה, מטרתה וההסכמות אשר הושגו עם גורמים שונים".

התנועה מתייחסת גם למנויו של זליג רבינוביץ' לראש צוות ההקמה של הערוץ. "קידומו המהיר מתפקיד עוזר הצלם ברשות השידור, בתקופתו של יוסף בראל, זכה לביקורת קשה מצד מבקר המדינה (בדו"ח 54ב לשנת 2003), ועמד לגישתו בניגוד לדין וכללי המינהל התקין. יש להזכיר כי קידומים ומינויים שכאלה הם שהביאו בין היתר להדחתו של בראל מתפקידו כמנכ"ל הרשות ודירדורה למצב בו היא נמצאת".

בסיכום המכתב דורשת התנועה "להורות לאלתר על ביטול ההחלטה להקמת הערוץ הבינלאומי, כמו גם מינויו של מר רבינוביץ' לעומד בראש צוות ההקמה שלו, וכל החלטה אחרת שנעשתה בנוגע לתקציב או הקצאת כוח-אדם לערוץ".

התנועה שוקלת כעת את המשך צעדיה המשפטיים בנושא.