סרט אימה באנדרומדה: רבנים הטילו קללה - משקיעים פשטו רגל, האדריכל נפטר וחומה קרסה על מכוניות

הצצה למגזין G - יזם נדל"ן קנה שטח מהכנסייה היוונית ובנה מתחם לעשירים בלב שכונת עוני ■ כשהתברר כי המבנה יושב על קברים עתיקים החלו הצרות ■ רבנים הטילו "פולסא דנורא" - ושורה של אסונות פקדו את הפרויקט ■ צפו בתמונות: הסיפור המלא מאחורי "קללת אנדרומדה"

פסקול מגיע מאזור הדמדומים. ארבעה צלילים מתכתיים בלופ שהולך ותופס תאוצה. המתח גובר. הפנים נפערות בציפייה מבועתת למהלך הבא. ובום! חומת אבן מסיבית ועתיקה קורסת תחתיה, וטראח! קוברת חמש מכוניות שלתומן חשבו ששפת מדרכה כחול-לבן היא ערובה לשקט נפשי.

ברחוב ממול כבר מתקבצים מלחשי הלחשים ובקושי מסתירים את החיוך. הם לא מופתעים. התמוטטות החומה, לפני שבועיים וחצי, היא רק הוכחה נוספת למה שטענו שנים קודם לכן. דפי ההיסטוריה של המקום רצופים אירועים מסתוריים, שיותר סביר היה למצוא בספר מתח המתרחש באיזו אחוזת רפאים שקועה בערפילים ולא חמש דקות נסיעה (בלי פקקים) ממנטה ריי.

מגזין G מביא את ההיסטוריה הקצרה של סיפור האימים בפרויקט היוקרה אנדרומדה שביפו: מהמבנה שהוקם על קברים עתיקים, דרך קללת הפולסא דנוראה שהטילו רבני אתרא קדישא ועד האסונות שפקדו את הפרויקט, כדוגמת התקף לב פתאומי של אדריכל הפרויקט הצעיר איל רגוניס, שהיה בן 37 בלבד במותו, פשיטות רגל של משקיעים בפרויקט ועוד.

הכתבה במגזין G של "גלובס".

סיפורים נוספים היום ב-G:

מדוע מבקר המדינה מתנגד למועמדות עו"ד משה מזרחי למנהל רשות המסים?

■ משה גאון, בעל השליטה בגאון החזקות ובנו של בני גאון ז"ל, מדבר לראשונה בראיון ל-G על הימים הקשים בבית החולים, השאיפות הפוליטיות ועוד.

■ אורי ברפמן, ישראלי לשעבר שהגה אסטרטגיה ניהולית, הפך לגיבורם של אנשי "מסיבות התה" המאיימים להשתלט על הקונגרס בבחירות בשבוע הבא. בראיון ל-G הוא מסביר כיצד הפך לסיוט הפוליטי של הנשיא ברק אובמה.

יפו גבעת אנדרומדה / צלם: איל יצהר
 יפו גבעת אנדרומדה / צלם: איל יצהר

יפו גבעת אנדרומדה הפגנות חרדים / צלם: צפריר אריוב
 יפו גבעת אנדרומדה הפגנות חרדים / צלם: צפריר אריוב

יפו גבעת אנדרומדה הפגנות חרדים / צלם: צפריר אריוב
 יפו גבעת אנדרומדה הפגנות חרדים / צלם: צפריר אריוב