חברת אינטלסקופ תובעת מאות אלפי דולרים מאל"מ אהוד רם

טוענת כי רם הטעה את משקיעי החברה בנוגע להתקדמות הפיתוח הטכנולוגי שלה, ולאחר מכן עזב אותה תוך שהוא מעלים עמו מידע בנוגע ליישומים הצבאיים של הטכנולוגיה

חברת הסטארט-אפ בתחום ניתוח צילומי אוויר, "אינטלסקופ פתרונות", הגישה באחרונה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בהיקף של מאות אלפי דולרים נגד אל"מ אהוד (אודי) רם, בכיר לשעבר בחיל המודיעין.

לטענת אינטלסקופ, רם הטעה את משקיעי החברה בנוגע להתקדמות הפיתוח הטכנולוגי שלה, ולאחר מכן עזב אותה תוך שהוא מעלים עמו מידע בנוגע ליישומים הצבאיים של הטכנולוגיה.

במסגרת התביעה, שהוגשה גם נגד החברות ביקס, אקרוס דמטר, וקרדום פתרונות, טוענת אינטלסקופ כי בשלהי 2008 פנה רם לאזרח אמריקני בשם סטיבן שלוסל ועניין אותו להשקיע בחברת דמטר שבבעלותו.

לטענת התובעת, רם מסר למשקיע כי החברה פיתחה מערכת המבוסס על טכנולוגיה ייחודית שיכולה לאסוף ולנתח תצלומי אוויר של אדם וצמחייה, באופן בו ניתן להשתמש בהם ליישומים אזרחיים וצבאיים.

לדברי התובעת, רם הודיע למשקיע מפורשות כי "בכל הנוגע ליישום הטכנולוגיה במישור הצבאי חל חיסיון מוחלט, ואולם שלסל יכול להיות סמוך ובטוח כי בידי רם קיים באופן בלעדי כל הידע הקשור למערכת שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים".

באמצעות עוה"ד ברק רון וגילי גיבלי ממשרד אדם ממשיכה וטוענת אינטלסקופ כי באוגוסט 2009 רכש שלוסל, ביחד עם משקיע אמריקני נוסף בשם ברט כהן ובהשקעה של 800 אלף דולר, את כל הזכויות של חברת דמטר, הקים את חברת אינטלסקופ, ומינה את רם לשמש כמנהל הטכנולוגי הראשי שלה.

לטענת התובעת, רם יצר בפניה מצג-שווא לפיו הוא עובד על היישום הצבאי ועורך ניסויים עם אוניברסיטת בן-גוריון, שכולם מוכתרים בהצלחה.

לאחר מכן, טוענת התובעת, נפגש מנכ"ל החברה עם רם, שהודיע לו כי הגיעה הזמן לפנות למינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון (מפא"ת) ולעניין אותו במערכת. ואולם, טוענת התובעת, במקביל לפנייתו של רם לתובעת בעניין זה, הוא רקם מזימה עם חברת ביקס כדי "לעקוף" את התובעת ולמכור את הטכנולוגיה למפא"ת, באופן עצמאי ותוך גריפת הרווחים לכיסו הפרטי.

בהמשך, נטען, עשה רם את כל אשר לאל ידו כדי להעכיר את האווירה אצל התובעת ולדרדר את יחסי העבודה עמה כדי לאלץ אותה להפסיק את עבודתו אצלה, עד שהיא אכן נאלצה לעשות כן.

אחרי מספר שבועות, טוענת התובעת, התברר כי רם עבר לעבוד אצל חברת ביקס, שהודיעה לה כי היא עובדת עם רם על "פרויקט סודי ומסווג" שברצונה למכור למשרד הביטחון.

לטענת התובעת, רם גנב את הטכנולוגיה שלה והעביר אותה לביקס. התובעת מבקשת מבית המשפט כי ימנה תופס נכסים שייחשף לפרויקטים שעליהם עובד רם עם ביקס, וכי יכריח את הנתבעים להחזיר לידיה את כל הידע והקניין הרוחני שנוגע לטכנולוגיה שפיתחה ונלקח ממנה על-ידם. (ת.א. 43040-10-10).