יציבות באמון הצרכנים בישראל: מדד אוקטובר ירד ל-93.2 נק'

ציפיות לגבי עתיד הכיס הפרטי: שיעור הנכונות לבצע רכישות לא שוטפות עומד על 29% מכלל המשיבים ■ להורדת חוברת המדד

מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף PwC Israel, ירד באוקטובר ב-0.6 נקודות ל-93.2 נקודות (שנת 1996 = 100 נקודות) לאחר שעלה ב-0.3 נקודות בספטמבר וב-5.1 נקודות באוגוסט.

נתון המגמה של המדד באוקטובר, שהוא ממוצע שלושת המדדים האחרונים, עלה באוקטובר ב-1.6 נקודות לאחר שעלה בספטמבר ב-1.3 נקודות ורשם ירידה מזערית באוגוסט.

נתוני המדדים האחרונים מעידים על רמת ביטחון גבוהה ויציבה בקרב הצרכנים המקומיים, זאת בהשוואה למצב בחו"ל. למעשה, כבר ביולי החל מפלס הדאגה של הצרכן הישראלי לרדת לאחר שבאירופה המשבר לא הוחמר, ואילו בישראל הצביעו הנתונים על קצב צמיחה שנתי של 4%.

אם יש רכיב אשר מעיד על אופטימיות גוברת הרי שזהו הרכיב שמיוצג באמצעות השאלה "מה יהיה מצבך הכלכלי האישי בעוד חצי שנה?". לא זאת בלבד שהצרכנים מחקו את הירידות של הרבעון השני, אלא שהם אופטימיים עתה יותר מאשר ברבעון הראשון.

שיעור הנכונות לרכישת מוצרים בני-קיימא עלה באוקטובר בנקודת אחוז לרמה של 29% מכלל המשיבים. זאת לאחר עליות של 0.3 נ"א בספטמבר ו-1.1 נ"א באוגוסט. למרות עלייה רצופה בשלושת החודשים האחרונים, שיעור הנכונות עדיין נמוך בהשוואה ל"רף" של 30 האחוזים אשר נרשם בסוף 2009 ובתחילת 2010.

להורדת חוברת המדד

להורדת חוברת ריכוז נתונים - אוקטובר 2010