א' כמו אאודי: פרויקט המכוניות הגדול - 2011 בישראל

כל דגמי המכוניות החדשים שיעשו עלייה בשנה הבאה - מא' ועד ש' צפו בתמונות - כל המכוניות באות א'

אאודי

A6 2011

אאודי A6 2011
 אאודי A6 2011

הדגם החשוב ביותר של אאודי, ה-A6 החדשה, צפוי לנחות כאן באפריל 2011, זמן קצר לאחר חשיפתו המתוכננת בתערוכת ז'נבה. כרגע יש עדיין מעט פרטים על הרכב, אולם אאודי כבר ערכה לקראתו "חזרה גנרלית" בדמות ה-A7 קופה (בתמונה), שמבוססת במהודק על ה-A6 העתידית. תא הנוסעים של השתיים יהיה דומה מאד, למעט מרווח רגליים וכתפיים לשלושה מבוגרים מאחור ב-A6. באגף המנועים יתחיל ההיצע ב-TFSI צנוע בנפח 2 ליטר בהספק 180 כ"ס והוא יגיע - בשלב הראשון - עד 3 ליטר טורבו עם 300 כ"ס ו-44 קג"מ.

יוצעו גם דיזלים בהספקים של 177 עד 300 כ"ס. תיבות ההילוכים הקיימות יוחלפו בתיבות בנות 8 מהירויות, אם כי חלק מהדגמים עדיין יוצעו עם תיבות S-TRONIC כפולות מצמדים. בהמשך השנה תצטרך למבחר גם גרסה היברידית.

מתי וכמה?

מאפריל בישראל, והמחירים יהיו תחרותיים - אי-שם בין הב.מ.וו 5 והמרצדס E קלאס לבין מכוניות היוקרה היפניות.

עוד בקנה:

באוקטובר 2011 לקראת תערוכת פרנקפורט ייחשף ה-Q3 הקטן - התשובה של אאודי ל-X1 של ב.מ.וו. הבסיס יהיה הטיגואן אולם אפשר לצפות לעיצוב פנים וחוץ טיפוסי של אאודי. למבחר של ה-Q5 צפויה להצטרף גרסה היברידית - ראשונה מסוגה אצל אאודי - שתציב תחרות ל-RX ההיברידית של לקסוס. גם הקופה A7 עשויה להגיע אלינו במלוא הדרה.

אופל

אסטרה 2011

אופל אסטרה 2011
 אופל אסטרה 2011

הגלגול האחרון באבולוציה של האסטרה האצ'בק מהווה קפיצת דרך רצינית. השינוי מתחיל בממדים, שתפחו בכל הכיוונים וממצבים אותה כיום כאחת המכוניות הגדולות בקבוצתה, עם בסיס גלגלים באורך 2.685 מטרים. המכונית החדשה ניצבת על שלדה קשיחה עם מתלה אחורי מתוחכם, ובמקצת הגרסאות אף מוצעים מתלים בעלי שיכוך אלקטרוני, הנמצא בשליטת הנהג.

באגף ההנעה אימצה האסטרה החדשה את הטרנד המקובל כיום באירופה: נטישת המנועים גדולי הנפח לטובת מנועי טורבו קטנים ויעילים מאוד, המייצרים הספק וביצועים מכובדים תוך שמירה על צריכת דלק מינימלית ופליטה נמוכה. אותנו מעניינות כמובן הגרסאות האוטומטיות, והרלבנטית מכולן מצוידת במנוע 1.6 ליטרים בהספק 115 כ"ס. לצדה מוצע מנוע טורבו בנזין קטן ונמרץ בנפח 1.4 ליטרים, המייצר 140 כ"ס מרשימים. ייתכן שתגיע גם גרסת הטורבו החזקה של מנוע ה-1.6 ליטרים, בהספק 180 כ"ס, שגם לה קיימת אופציה אוטומטית. באירופה מוצעת האסטרה החדשה גם עם מנוע טורבו דיזל בנפח שני ליטרים עם תיבה אוטומטית, שעשוי לציין את שובה של האסטרה לשוק המוניות המקומי. מאוחר יותר בהמשך השנה תוצג האסטרה סדאן החדשה, שמבוססת על הקרוז אך עדיין לא ידוע מתי ואם תהיה לה תקינה מתאימה.

מתי וכמה?

סמוך לתחילת 2011. המחירים ינועו כנראה סביב מחירי הגולף החדשה, בסביבות 145 אלף שקלים לדגם אוטומטי התחלתי.

מריבה (MERIVA)

אופל מריבה
 אופל מריבה

התוספת החדשה והמקורית ביותר עד כה להיצע של אופל באירופה. חיצונית, עיצובה תואם את המקובל בפלח ה"קומפקט מיניוואנים", הנחשב ללהיט באירופה. יש לה עיצוב נאה, עגלגל וזורם, וממדים חיצוניים שאינם גדולים משמעותית משל האופל קורסה שעליה היא מבוססת, למעט גג גבוה ורוחב נדיב יותר.

הגימיק המרכזי של המריבה הוא דלתות אחוריות הנפתחות בתשעים מעלות לאחור, בנוסח רולס רויס. לשיטה הזאת יש כמה יתרונות, ובהם גישה חופשית ונוחה מאוד למושב האחורי לטובת טיפול בילדים, העמסה קלה של מטען מהצד ויציאה נוחה מהרכב - במיוחד למי שחוליות גבו אינן מתברכות בגמישות יתרה. מלבד הדלתות המקוריות, מציע הדור השני של המריבה חלל פנים שימושי ומודולרי עם אפשרויות רבות להצבת המושב האחורי, המאפשרות בין השאר לפנות מאחור חלל העמסה גדול. המכונית מציעה גם עיצוב פנים צעיר, מנשא אופניים אינטגרלי ושלל פתרונות אחסון מעניינים. מה שאין לה, כרגע לפחות, הוא מנוע בנזין עם תיבה אוטומטית. תיבה אוטומטית יש לה רק עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.7 ליטר.

מתי וכמה?

בתחילת 2011. אופל מריבה 1.7 ליטרים דיזל אוטומטית עולה באירופה כ-10% יותר מהקורסה המקבילה. אצלנו המחיר עשוי להגיע ל-125-130 אלף שקלים.

עוד בקנה:

המותג אופל היה רדום עד כה בישראל ולפיכך עשויים להגיע אלינו בשנה הבאה רוב הדגמים החדשים והקיימים שזמינים לייצוא. ביניהם ניתן למנות את האופל קורסה, שעברה לאחרונה שדרוג; את מכונית המנהלים "אינסינייה" שמיועדת להתחרות באאודי A4 ושות'; את הדור המשודרג של האופל "אנטרה", שהיא תאומה כמעט-זהה של השברולט "קפטיבה" ומיוצרת לצידה בקוריאה ועוד.

אינפיניטי

M35H

אינפיניטי M33H
 אינפיניטי M33H

מותג היוקרה היפני של ניסן צובר לאחרונה תאוצה לא מבוטלת בישראל ובימים אלה יורדת לכביש סדרת ה-M החדשה שלו, שאמורה להציב את המותג בפלח החשוב של ב.מ.וו 5 ושות'. הגרסה ההיברידית של הסדרה הזו נחשפה בתערוכת פאריס בספטמבר ואמורה להגיע בקרוב לישראל.

מה חדש?

אינפיניטי לא הסתפקה בטכנולוגיות היברידיות "קלות", אלא פיתחה טכנולוגיה עצמאית משלה, שמבוססת, בין השאר, על סוללות ליתיום-איון מתקדמות מפיתוח עצמי וחידושים כמו מערכת היגוי ומערכת לסיוע בבלימה שנעזרות במנוע החשמלי ובסוללה של מערכת ההנעה ההיברידית. השילוב של מנוע V6 בנזין ומנוע חשמלי בהספק 68 כ"ס אמור להפוך את הגרסה הזו לאחת החזקות והמהירות בפלח שלה, ולתת "פייט" ללקסוס GS ההיברידית, המתחרה הישירה היחידה בפלח.

מתי וכמה?

כנראה במחצית השנייה של 2011. המחיר יהיה חייב להיות תחרותי מול הלקסוס GS450H שיש לה קהל מבוסס היטב, כלומר פחות מ-500 אלף שקלים.

אלפא רומיאו

ג'ולייטה אוטומטית

הג'ולייטה החדשה והנאה כבר נחתה בישראל בשלהי 2010. ב-2011 תתרחב המשפחה עם דגם אוטומטי חדש, שירחיב משמעותית את האטרקטיביות שלה כאלטרנטיבה בפלח של הגולף/אודי A3.

אלפא רומיאו ג'ולייטה אוטומטית
 אלפא רומיאו ג'ולייטה אוטומטית

מה חדש?

הג'ולייטה היא מכונית ספורט-קומפקט-פרימיום, מעוצבת לתלפיות ועם תא נוסעים מרווח ובסיס גלגלים באורך 2.63 מ'. היא מציעה שלדה מושחזת ואיכויות ייצור מופגנות בתוך הרכב ומחוצה לו. הגרסה האוטומטית תצויד במנוע המולטי-אייר 1.4 ליטר טורבו של הקבוצה עם הספק של 170 כ"ס ועם התיבה כפולת המצמדים המתוחכמת של פיאט. הביצועים יהיו דומים מאד לאלה של הגרסה הידנית המקבילה (אפס ל-100 בפחות מ-8 שניות) וכך גם תצרוכת הדלק.

מתי וכמה?

במחצית הראשונה של 2011, כמעט במקביל להשקת המכונית בחו"ל. המחיר מן הסתם יהיה יקר יותר מזה של הגרסה הידנית עם 170 כ"ס (שניצב כיום על כ-175 אלף שקלים).