פרויקט המכוניות הגדול: ל' כמו לנדרובר ולקסוס

צפו בתמונות - כל דגמי 2011 בישראל: במי תתחרה הלנדרובר EVOQUE- והאם היא תצליח לעשות את זה? ■ וכמה תעלה בישראל הקומפקט פרימיום הראשונה של לקסוס?

לנדרובר

EVOQUE

ה"אבוק" (מישהו יהיה חייב לעשות משהו עם השם הזה בארץ) הוא הדגם העצמאי הראשון שמשגרת לנדרובר לשוק מאז נפרדה מפורד לפני שנתיים. הוא ישויך שיווקית למותג הפרימיום "ריינג'רובר" והשאיפות שלו מכוונות לאזור של אאודי Q5, מרצדס GLK וכו'.

לנדרובר evoque
 לנדרובר evoque

מה חדש?

זהו דגם קצר יחסית (4.35 מ') אך רחב מאד ועם יותר נוכחות כביש משל שווארצנגר בהאמר צהוב. הרכב יושק בשתי גרסאות: עם שלוש דלתות במתכונת של מעין "שטח קופה" ועם חמש דלתות. תא הנוסעים מפואר וכולל אלמנטים לא מעטים של עיצוב מבית המותג-האח יגואר - כמו בורר סיבובי מתרומם להילוכים ומסך מגע רחב - ומתחת למרכב נמצאת מערכת הנעה כפולה-קבועה ללא יומרות שטח מיוחדות. לנדרובר מבטיחה התנהגות כביש ספורטיבית ומציידת את הכלי אפילו במערכת "דינמיקה מסתגלת" שמאפשרת להתאים את מאפייני המנוע, ההילוכים וההיגוי למצב רוחו של הנהג. להנעה אחראים מנועים מוכרים: 2 ליטר טורבו מבית פורד בהספק 240 כ"ס ודיזל 2 ליטר בהספקים של 150 או 190 כ"ס.

מתי וכמה?

במאי-יוני 2011 הוא יהיה בארץ, והמחירים, כך אפשר לשער, ישאפו לטריטוריה של הגרמניות המקבילות - אי-שם בטווח של 300 עד 400 אלף שקלים.

לקסוס

200CT

מכונית הקומפקט פרימיום הראשונה של מותג היוקרה היפני, שמה את השוק האירופאי במרכז הכוונת שלה. יש לה מרכב האצ'בק במידות טיפוסיות ל"קבוצה C" האירופאית (בסיס גלגלים באורך 2.6 מ'), שלדה עם כיול אירופאי-ספורטיבי והרבה טכנולוגיה "ירוקה". היעד השיווקי הוא ב.מ.וו סדרה 1, אאודי A3 ושות'.

לקסוס 200ct
 לקסוס 200ct

מה חדש?

זוהי מכונית, שמוצעת כבר מבראשית עם הנעה היברידית מתוחכמת. ההנעה מבוססת על הפריוס האחרונה עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, מנוע חשמלי חזק של 42 קילוואט וסוללה בריאה. כל העסק מפיק יחדיו כ-180 כ"ס ומסוגל להאיץ את המכונית מאפס ל-100 קמ"ש בפחות מ-10 שניות. הירוקים יכולים לבחור לנוע על כח חשמלי בלבד - כאשר הסוללה טעונה במלואה - למרחק 2 ק"מ ובמהירות עד 45 קמ"ש. טכנולוגיות חדשניות רבות של הרכב כבר מוכרות לנו מהדור האחרון של הפריוס, כמו בחירה במצב נהיגה (ספורט, חיסכון וכו') באמצעות מתג וצג מחשב שעוסק ב"חינוך" של הנהג לנהיגה חסכונית ונקייה.

מתי וכמה?

באמצע השנה הבאה והמחיר תלוי במיסוי. ככל הידוע לנו המכונית זכאית להכרה מלאה בתור "היברידית" ולפיכך מס הקניה עליה יהיה 30% בלבד - מה שמותיר אפשרות לתמחר אותה בצורה תחרותית, אולי אפילו בטווח של 180 עד 200 אלף שקלים.

עוד בקנה:

בשנה הבאה, כנראה לקראת התערוכות של טוקיו ופרנקפורט ברבעון השלישי, אמורה לקסוס להציג את היורשת של סדרת ה-GS, שתהיה חדשה, מתקדמת ומתוחכמת מאד. אם להסתמך על הדיווחים מיפן מדובר על מכונית שניצבת על פלטפורמה חדשה ומודרנית, ששומרת על בסיס גלגלים דומה אך מציעה תצורת מתלים מתקדמת. המכונית תציג שלל טכנולוגיות מתקדמות כמו "מפצל מומנט" אלקטרוני מאחור, שיעניק לה תכונות של מכונית עם הנעה כפולה-קבועה. המנועים יהיו מתונים ונקיים יותר, כאשר בראשם ניצב מנוע V6 חדש בנפח 2.5 ליטר, שישמש כנראה גם כבסיס לגרסה ההיברידית. תיבה אוטומטית בת 8 מהירויות צפויה גם היא במפרט. ייתכן שהיא תגיע אלינו עוד לפני סוף 2011 אם כי זה עדיין לא סופי.