נתניהו הסיר חסמים לשיווק 3,000 דירות נוספות; 2,500 במוצקין

לא רק אריאל אטיאס מנסה להציף את שוק הנדל"ן בקרקעות: ועדת מנכ"לי משרדי הממשלה להסרת חסמים סללו את הדרך לשיווק אלפי דירות

משרדי הממשלה ממשיכים בהסרת החסמים לשיווקן של אלפי דירות בחלקי הארץ: היום (ב') הושגו התנאים לשיווקן של 3,256 יחידות דיור נוספות במסגרת ועדת המנכ"לים להסרת חסמי התכנון והשיווק של תוכניות למגורים.

זאת, לאחר שלפני חודשיים פורסם ב"גלובס" על הסרת החסמים של 15 אלף יחידות דיור במרכז הארץ במסגרת הוועדה להסרת חסמים בראשותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה איל גבאי. בישיבתה השנייה של ועדה זו, שנערכה היום, הוחלט על פתרון בעיה שמנעה שיווקן של 400 יחידות דיור מתוך 2,000 בפרויקט גלי כרמל שבטירת כרמל. עד כה התקיימה בפרויקט בעיה של קו מתח חשוף שתוכנן להסטה, אולם בוועדה לאיתור החסמים הוחלט היום שהמכרז לשיווקן של 400 יחידות הדיור ייצא על ידי מינהל מקרעי ישראל בצד הקביעה שקו המתח יוטמן, כשמקור עלות ההטמנה יגיע מתקבולי הקרקע.

הפרויקט השני ששיווקו עוכב, אך התנאים לקיומו הושגו היום, הוא פרויקט של 356 דירות במתחם תע"ש השרון, בתחום המוניציפאלי של רמת השרון. דירות אלה מיועדות לזוגות צעירים על פי תוכנית בניין עיר שאושרה בדצמבר 2009. שיווקן של הדירות התעכב בהיעדר הנחיות של המשרד הביטחוני של תע"ש בנוגע למגבלות הבנייה במתחם, כגון נתונים אקוסטיים. על כן הוחלט היום בוועדת הסרת החסמים שתע"ש תעביר למינהל את נתוני מגבלות הבנייה תוך 3 חודשים שלאחריהם ישווק המינהל את יחידות הדיור, בפרק זמן של חצי שנה מהיום.

הפרויקט השלישי שחסמיו שוחררו היום הוא פרויקט לבניית 2,500 יחידות דיור במתחם כורדני שבקרית מוצקין. שיווקו של מתחם זה לא התרומם בהיעדר הסדרת נושא הביוב והניקוז, אולם בוועדה הוחלט היום שמשרדי הממשלה יחתמו על הסכם בנושא הביוב תוך חודש ושתוכנית הניקוז שאושרה ע"י משרד השיכון בסך 60 מיליון שקל, תצא לפועל.

כזכור, הוועדה להסרת חסמים הוקמה בהתאם להחלטה שקיבלה ביולי ועדת השרים לנושא הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל בדבר ביטול הקפאת התכנון למגורים במרכז הארץ, שנכנסה לתוקף לפני כשנתיים. זאת במטרה לקדם מדיניות להורדת מחירי הדירות, תוך דגש על דירות לצעירים הרוכשים את דירתם הראשונה. באותה הישיבה ביולי הוחלט על קביעת יעדים לשיווק של לפחות 35 אלף יחידות דיור בשנה.

עם חברי ועדת המנכ"לים נמנים, מלבד היו"ר גבאי, גם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון מרדכי מרדכי, מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, מנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח, מנהל מינהל מקרקעי ישראל ירון ביבי ונציגי משרדי ממשלה נוספים שנוגעים בנושא.