מ' כמו מאזדה: מראה מוכר על כבישי הארץ

כל דגמי המכוניות החדשים שיעשו עלייה בשנה הבאה - מא' ועד ש' ■ דגמי מאזדה, מיצובישי, מיני - וגם מרצדס - בתמונות

מאזדה

2 סדאן

מאזדה 2 סדאן
 מאזדה 2 סדאן

המכונית תציב את "דלק רכב" לראשונה בפלח של "המשפחתיות מקבוצה B" מול האקסנט, הריו ושות'. מדובר למעשה במאזדה 2 עם תא מטען גדול מאחור אך המותג של מאזדה וחשיבות הפלח הזה לציי רכב מבטיחים שהיא כנראה תהפוך למראה מוכר מאד על כבישי הארץ.

מה חדש?

מרכב ארוך יותר, תא מטען רציני בנפח 450 ליטר, מתלים שמכוילים לספק פחות חדות ספורטיבית ויותר נוחות משפחתית והרבה אבזור תקני כמקובל. המנועים יהיו המנועים הקיימים במאזדה 2 האצ'בק והעיצוב החיצוני והפנימי מיישר קו עם ה-2 האצ'בק, שאמורה גם היא לקבל במקביל מתיחת פנים.

מאזדה 2 סדאן
 מאזדה 2 סדאן

מתי וכמה?

עוד לפני סוף 2010 על הכביש עם מחירים "רשמיים" - לפני הנחות ציים - שיציבו אותה בין ה-2 האצ'בק לגרסת הבסיס של ה-3, משהו כמו 110 אלף שקלים פלוס-מינוס.

5 החדשה

מאזדה 5 החדשה
 מאזדה 5 החדשה

זהו הדור חדש של המיניוואן הנמכר ביותר בישראל מאז הגעתו. בעיקרון, מדובר ברכב שעבר מתיחת פנים מקיפה על-בסיס הפלטפורמה הקיימת, עם הרבה שינויים בעיצוב אבל לא בממדים הבסיסיים (מלבד תוספת של 8 ס"מ לאורך).

מה חדש?

מאזדה 5 החדשה
 מאזדה 5 החדשה

מלבד עיצוב ה"זום זום" הקרבי, עיקר ההשקעה הופנתה לתא הנוסעים, שמציע איכות חומרים משודרגת, אבזור תקני עשיר יותר ובטיחות פאסיבית ואקטיבית מתקדמת. המנוע הוא ה-2 ליטר החדש של מאזדה, שמופיע במקביל גם ב-6 הקיימת ומציע ביצועים דומים, אך פליטה מופחתת וחיסכון משופר בדלק.

מאזדה 5 החדשה
 מאזדה 5 החדשה

מתי וכמה?

לפני סוף 2010, במקביל למאזדה 2 סדאן. נכון לרגע זה המחירים הם עדיין תעלומה אבל אפשר לצפות לרמת מחיר דומה או מעט גבוהה יותר מזו של הדגם הנוכחי.

עוד בקנה:

ב-2011 ינחת כאן הדור החדש של הטנדר BT-50, שנחשף לאחרונה. הרכב נוטש את המראה הרבוע והאנונימי של קודמו לטובת עיצוב חד, מושחז וכמעט ספורטיבי ברוח ערכי ה"זום זום" של המותג. גם תא הנוסעים חדש לגמרי ומציב סטנדרטים של רכב פרטי. מלבד שימושיות משודרגת (יותר מקום למטען, כושר העמסה מוגדל) יוצע הרכב עם מנוע 2.2 ליטר טורבו-דיזל חדש בהספק 150 כ"ס ועם מנוע-בריון בנפח 3.2 ליטר (5 צילינדרים), שמייצר 200 כ"ס -48 קג"מ. תוצע גם תיבה אוטומטית בת 6 מהירויות, לראשונה בפלח הזה, שתשודך גם לדגמי ההנעה הכפולה וגם לדגמי ה-2X4. המחירים יהיו כנראה גבוהים משמעותית ממחירי הדגם הנוכחי.

מיני

"קאונטרימן"

(COUNTRYMAN)

השיטה של מיני מוכרת: לוקחים את שם המותג של גרסה מוזרה ונדירה של המיני המקורית מלפני חמישים שנה ומייצרים לה אינטרפרטציה סופר-מודרנית, שמרחיבה את היצע המותג. במקרה של הקאונטרי-מן מדובר בגרסה שיוצרה בכמויות זעירות בשנות ה-60', ושימשה כתירוץ להשקת גרסת הסופר-מיני - חמש-דלתות הרצינית הראשונה של המותג.

מיני קאנטרימן מיני קאונטרימן
 מיני קאנטרימן מיני קאונטרימן

מה חדש?

סוף-סוף, "מיני" עם שימושיות משפחתית אמיתית. 5 דלתות בגודל מלא, מרכב באורך 4.11 מטר (בהחלט לא "מיני"), תא מטען בנפח 450 ליטר ומרווח גחון מכובד שנועד כביכול לנסיעות שטח אך בפועל מתוכנן כדי להעניק ליושבי הרכב נוחות משופרת בכניסה/יציאה - להבדיל מהישיבה "על הרצפה" של המיני המסורתית. המהדרין יוכלו אפילו להזמין גרסה עם הנעת 4X4 קבועה לטובת ירידות מזדמנות לשבילי עפר. יחד עם המרכב החדש קיבלה המכונית גם מנועים מעודכנים, שמתחילים ב-1.6 ליטר עם 122 כ"ס ומגיעים עד גרסת טורבו של אותו מנוע עם 184 כ"ס שמסוגלת לזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות בלבד בגרסה האוטומטית. אם מוסיפים לכך חיסכון בדלק והרבה סטייל, מקבלים את המיני המתאימה ביותר לשוק הישראלי, שהושקה עד היום.

מיני קאנטרימן
 מיני קאנטרימן

מתי וכמה?

בישראל כנראה כבר במחצית הראשונה של 2011 אבל המחיר, למרבה הצער, יפליג כנראה הרחק ממחוזות ה"סופר-מיני" הטיפוסיות.

מיצובישי

ASX

מיצובישי ASX
 מיצובישי ASX

ה"קרוס-אובר" הקטן והאלגנטי של מיצובישי מיועד להתחרות בכלים דומים שזוכים להצלחה לא מבוטלת בארץ, דוגמת ניסן "קאשקאי", יונדאי IX35 וכדומה. יש לו עיצוב שמזכיר את האאוטלנדר החדש כאשר האלמנט הבולט הוא גריל ענק, שמיצובישי מכנה בצניעות "כונס של מטוס קרב".

מה חדש?

הרכב ניצב על פלטפורמה משודרגת של הלאנסר. הוא נמתח לאורך 4.3 מ' - 34 ס"מ פחות מהאאוטלנדר - ויש לו בסיס גלגלים נדיב באורך 2.67 מ' וגג גבוה, מה שמבטיח מרווח שימושי מאחור למשפחות פעילות. באירופה הוא משווק עם מנוע הבנזין של הלאנסר בנפח 1.6 ליטר ועם מנוע טורבו דיזל 1.8 ליטר בהספק 150 כ"ס. שני המנועים הללו הופיעו עד כה עם תיבה ידנית בלבד ועדיין לא ידוע עם איזה מנוע תופיע הגרסה האוטומטית "הישראלית".

מתי וכמה?

לקראת אמצע 2011 בישראל והתמחור חייב להיות מתון כדי להשתחל מתחת למחיר ה"אאוטלנדר". אנחנו מהמרים על דגם בסיס בטווח של 140 עד 160 אלף שקלים.

עוד בקנה:

מלבד החשמלית הקטנה (ע"ע) I-MEV, עשוי הייבוא של מיצובישי להתרחב לכיוון ארצות-הברית אם וכאשר תיפתר סוגיית הרגולציה והפנסים (ע"ע). במקרה כזה עשויים לנחות כאן עוד ב-2011 דגם מעניינים שמיוצרים בארצות-הברית כמו הספורטיבית "אקליפס" והדור האחרון של המשפחתית הגדולה "גאלאנט", שתתחרה בקאמרי ושות'.

מרצדס

CLS

מרצדס CLS 2011
 מרצדס CLS 2011

ה-CLS היוצאת היתה הכרזה אמיצה של עיצוב חסר פשרות, ועדות להצלחתה ניתן למצוא בכך שעדיין יש לה "מקדם חשק" גבוה ונוכחות כביש רצינית גם כיום, שש שנים לאחר השקתה. עם ה-CLS החדשה מרצדס בחרה לצעוד לכיוון יותר פרקטי-אלגנטי ופחות דרמטי.

מרצדס CLS 2011
 מרצדס CLS 2011

מה חדש?

פלטפורמה של E קלאס חדשה; מתלים עם שליטה אלקטרונית; תא נוסעים חדש ומנועי בנזין ודיזל חדשים ומתקדמים. הגרסה המעניינת ביותר עבורנו בשלב הראשון היא ה-CLS350, עם מנוע V6 בנזין שהספקו שודרג ל-306 כ"ס. הגרסה זו, בשילוב עם תיבה אוטומטית משודרגת בת 7 מהירויות, מסוגלת להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות. מאוחר יותר במהלך השנה תופיע גם גרסת CLS500 עם מנוע V8, ששודרג גם הוא ומייצר כעת 406 כ"ס ו-60 קג"מ, למרות שנפחו הוקטן ל-4.6 ליטר.

מרצדס CLS 2011
 מרצדס CLS 2011

הסטת העיצוב לכיוון מתון יותר, פתרה שתיים מהמגבלות העיקריות של הגרסה היוצאת: המושבים האחוריים הנפרדים פרקטיים יותר ומציעים יותר מרווח לראש, ותא המטען הדל של הדגם היוצא הוחלף במערה בנפח 520 ליטר. ברשימת האופציות נמצאים פנסי LED קדמיים סופר-מתוחכמים, שיבטיחו נוכחות כביש רצינית.

מרצדס CLS 2011
 מרצדס CLS 2011

מתי וכמה?

רבעון ראשון של 2011, ומחירים שיתחילו בסביבות ה-600 אלף שקלים פלוס.

R-CLASS

המיניוואן המפואר של מרצדס לא זכה לעשות עליה בדור הראשון שלו, בעיקר בשל שיקולי מיצוב ומחיר. הדור החדש, שהושק לאחרונה, יזכה לנחות כאן רשמית בתחילת 2011 ויתחרה בנישה משלו: נכון להיום אין לאף אחד מיצרני היוקרה מיניוואן-פנאי עם שבעה מקומות.

מרצדס R קלאס
 מרצדס R קלאס

מה חדש?

זהו רכב ענק באורך של כמעט חמישה מטר עם בסיס גלגלים של שלושה מטר ומרחב נדיב למשפחה מרובת ילדים וכסף. עם זאת אפשר לארגן את החלל הפנימי גם ל-6 אח"מים, עם שתי כורסאות בלבד בשורה השנייה. הדור החדש עבר מתיחת פנים יסודית ומשטחי גוף רבים שלו, בעיקר בחרטום, עוצבו מחדש. ה-R מצויד במנועים החדשים של מרצדס, כולל דיזלים סופר-נקיים בהספקים של 211 כ"ס ומעלה. כמות האופציות אינסופית וכוללת מתלי אוויר, גג שמש פנורמי ייחודי ועוד.

מרצדס R קלאס
 מרצדס R קלאס

מתי וכמה?

ברבעון הראשון של 2011 ובמחיר, שלא יהיה זול במיוחד אך גם לא היסטרי יחסית לז'אנר. אם שער הדולר יישאר ידידותי - הרכב מיוצר בארצות-הברית - אפשר לצפות לדגם התחלתי מאובזר בסביבות ה-500 אלף שקלים.

מרצדס R קלאס
 מרצדס R קלאס

עוד בקנה:

המגה-קופה "מרצדס CL קלאס" תשמח את ליבם של האלפיונים העליונים עם מתיחת פנים יסודית ומנועים חדשים ומתקדמים. גם ה-S קלאס תקבל בהדרגה את מנועי הדור החדש של מרצדס. הסמארט הקטנה תנסה לבצע "קאמבק" בישראל בתחילת 2011, עם דור החדש שמציע איכות ייצור משודרגת, מתלים ידידותיים יותר ומנועים אולטרא-חסכוניים, שיזכו להטבות מס-ירוק נכבדות.

חידוש מעניין נוסף הוא ה-M קלאס החדשה, שעשויה לבצע הופעת אורח כבר בתערוכת דטרויט אך לישראל היא לא תגיע כנראה לפני סוף 2011 או תחילת 2012. ברשימת חידושיה אפשר למצוא עיצוב מתון יותר, תא נוסעים מרווח יותר - אולי אפילו עם אופציה ל-7 מקומות - מנועי דור חדש ומערכת 4X4 מתוחכמת, שנשענת על מתלי אוויר.