ס' כמו סובארו: צפו להפתעה

פרויקט במגזין MANTALK: כל דגמי המכוניות החדשים שיעשו עלייה בשנה הבאה - מא' ועד ש' תמונות - כל המכוניות באות ס'

סאייק-MG

MG550

סאייק - mg550
 סאייק - mg550

הגאראז' של מוריס (פירוש ראשי התיבות MG, אם תהיתם), הוא מותג שנמצא כיום בבעלות SAIC הסינית, והוא מהווה את ראש החץ בחדירת המכוניות הסיניות לישראל. החלוצה היא ה-MG550, שמכוונת לפלח מכוניות המנהלים. יש לה מרכב מודרני וייצוגי עם בסיס גלגלים באורך 2.71 מ', תא מטען מכובד בנפח 450 ליטר ושלדה, שכוילה בבריטניה עבור השוק האירופאי. היא מגיעה לארץ בגרסה מפוארת ומאובזרת מאד עם מנוע 1.8 ליטר טורבו בהספק 160 כ"ס ותיבה אוטומטית יפנית.

SAIC מתוצרת סין
 SAIC מתוצרת סין

מתי וכמה?

שיווק "שקט" ומוגבל של המכונית כבר נמצא בעיצומו, אולם עיקר המאמץ השיווקי יחל ב-2011, בהנחה שיהיו כמויות זמינות ומשרד התחבורה לא יפריע. המחיר, כ-145 אלף שקל, זול יחסית לז'אנר ומכוון אל הקהל של ההונדה סיביק ושות'.

עוד בקנה

ה-MG6, גרסת ה"פאסטבק" האלגנטית של ה-550, מתקרבת לתחילת הייצור בבריטניה ותושק רשמית בנובמבר. אם היא תקבל בזמן את מנועי היורו-5, שנמצאים כיום בפיתוח, היא עשויה לנחות אצלנו עוד ב-2011.

סובארו

מנועי בוקסר דור 2

החידוש המרכזי של סובארו לשנת 2011 נמצא דווקא מתחת למכסה המנוע. מדובר בדור חדש ומתוחכם של מנועי "בוקסר" בנפח 2 ו-2.5 ליטר, שיחליפו בהדרגה את כל המנועים המקבילים בדגמים הקיימים.

סובארו מנועי בוקסר דור 2
 סובארו מנועי בוקסר דור 2

מה חדש?

תזמון שסתומים משתנה, מכאניקה עילית נוסח סובארו והרבה אלקטרוניקה, יוצרים מנוע שמשלב את האמינות והיעילות הרגילה של מנועי סובארו (400 אלף ק"מ לפני שיפוץ) ביחד עם תצרוכת דלק נמוכה יותר ובעיקר פליטה מוקטנת - נקודת התורפה המסורתית של המנועים הללו.

מנוע ה-2 ליטר בהספק 150 כ"ס יופיע בשנה הבאה בהדרגה ב-B4, בפורסטר וב-B3. גרסת ה-2.5 ליטר תופיע בתחילה בפורסטר ורמז לבאות כבר הציגה החברה לאחרונה בגרסת טורבו של המנוע הזה, שמייצר 259 כ"ס (במקום 225 כ"ס). אפשר בהחלט להניח, שהחלפת המנוע תלווה גם במתיחת פנים / שדרוג של רוב הדגמים הקיימים.

מתי וכמה?

החל מהרבעון השני של 2011 וככל הידוע לא צפויים שינויים דרמטיים בתמחור.

סוזוקי

קיזאשי

סוזוקי קיזאשי
 סוזוקי קיזאשי

נעזוב רגע את סוגיית השם שובר השיניים, ונספר שהקיזאשי החדשה מגיעה אלינו באיחור של כמעט שנתיים ממועד ההשקה המתוכנן והיא אמורה להעניק לסוזוקי - המותג הצומח ביותר בישראל השנה - דריסת רגל בטריטוריה הגבוהה של "המשפחתיות הגדולות", שבה לא היתה לה נוכחות עד היום. היעד התחרותי הוא ככל הנראה פאסאט, אקורד ושות'.

סוזוקי הסדאן הספורטיבית קיזאשי
 סוזוקי הסדאן הספורטיבית קיזאשי

מה חדש?

זוהי מכונית חדשה לגמרי עם עיצוב אתלטי, פלטפורמה מודרנית עם בסיס גלגלים נדיב ותא נוסעים מפואר. להנעת הדגם האירופאי אחראי מנוע 2.4 ליטר בנזין בהספק 180 כ"ס, שמשודך לתיבה אוטומטית רציפה בת 6 מהירויות בגרסה כפולת ההנעה. בגרסה הזו מסוגלת המכונית לזנק ב-8.8 שניות מאפס ל-100 קמ"ש. בארצות-הברית, אגב, כבר הוצגה גרסת טורבו חזקה של המנוע הזה אם כי עדיין לא ברור אם ומתי תגיע.

סוזוקי הסדאן הספורטיבית קיזאשי
 סוזוקי הסדאן הספורטיבית קיזאשי

מתי וכמה?

ברבעון הראשון של 2011 היא אמורה לנחות בארץ, והמחיר הוא עדיין נעלם. ספק אם לסוזוקי יש מותג חזק מספיק כדי להתמודד בפלח מכוניות הסדאן ב-200 אלף שקל. מצד שני זה לא רכב זול - באירופה מחירו מתחיל בסביבות ה-25 אלף אירו. לכן אנחנו מהמרים על דגם מאובזר בטווח של 160-175 אלף שקלים.

סוויפט

הסוויפט החדשה, שנחשפה בתערוכת פאריס, הולכת בכיוון הפוך מרוב היצרנים: במקום לקחת מכונית קיימת ולגרום לה להיראות חדשה, לקחה החברה מכונית חדשה לגמרי ועיצבה אותה במתכונת כמעט זהה למכונית היוצאת.

סוזוקי סוויפט
 סוזוקי סוויפט

מה חדש?

הסוויפט ניצבת על פלטפורמה חדשה עם תוספת של כמה סנטימטרים לבסיס הגלגלים ולמרווח הפנימי. תא הנוסעים ועמדת הפיקוד משקפים השקעה באיכות הייצור והחומרים, והחברה מבטיחה גם שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה ובבידוד הרעשים - שתי נקודות התורפה של הסוויפט היוצאת.

באגף המנועים אפשר למצוא מנוע 1.2 ליטר בהספק 94 כ"ס עם תיבה אוטומטית, תצרוכת דלק משופרת ומנוע 1.5 ליטר.

מתי וכמה?

תחילת 2011, כאשר המחירים עשויים להיות אטרקטיביים תודות לירידת מדרגה נוספת במיסוי הירוק. טווח מחיר של 100-110 אלף שקלים הוא בהחלט ריאלי.

סיטרואן

C4

ה-C4 החדשה, או יותר נכון המחודשת, עדיין מתבססת על הפלטפורמה של המכוניות היוצאת (ושל ה-308) אולם מבצעת תפנית חדה בכל הנוגע לעיצוב ונוטשת את המראה הקמור לטובת מראה מוצק נוסח הגולף ושות'.

סיטרואן C4
 סיטרואן C4

מה חדש?

כל השינויים זועקים "גרמניה". עיצוב הפנים המוזר מעט של הדגם הקיים, שכולל בין השאר הגה ייחודי, ננטש בדגם המחודש לטובת עיצוב פנים מסודר, שמרני ומאורגן למופת, שאינו מנסה להדהים אלא ליישר קו. איכויות החומרים והייצור שופרו, תא המטען הוגדל מעט ל-408 ליטר, המתלים כוילו מחדש והתנהגות הכביש אמורה להיות חדה עוד יותר. המנועים כוללים את ה-1.6 ליטר המתקדם שפותח עם ב.מ.וו.

מתי וכמה?

במחצית הראשונה של 2011, עם מחירים שיהיו דומים, או מעט גבוהים יותר מהנוכחיים, למרות רמה הרבה יותר גבוהה של איכות ואבזור.

DS3

עם סדרת ה-DS מנסה פיז'ו-סיטרואן למצב את סיטרואן מחדש כמותג פרימיום וכמתחרה ראויה לאאודי ושות', לא פחות. זוהי מכונית קומפקטית יחסית - 3.95 מ' לאורך - אך יש לה הרבה נוכחות כביש תודות לשילוב מעניין של צבעים ועיצוב ספורטיבי.

סיטרואן DS3
 סיטרואן DS3

מה חדש?

המון סטייל דחוס לתוך הממדים הקומפקטיים. תא נוסעים שופע טכנולוגיות וחומרים ברמה של אאודי ושות', יש אופציה לבחירה אישית של גווני הדיפון/ריפוד/חוץ, יש הרבה אבזור יוקרתי ובידוד רעשים רציני. המנועים כוללים את מנוע ה-1.6 ליטר בנזין החדש של הקבוצה והשלדה אמורה להיות מכוילת להעניק תחושה ספורטיבית.

סיטרואן DS3
 סיטרואן DS3

מתי וכמה?

כנראה עוד במחצית הראשונה של 2011, בליווי קמפיין שיווק סלקטיבי ויצירתי מאד. המחירים יהיו נמוכים מ-150 אלף שקלים ויפנו לקהל הלקוחות של הגולף.

עוד בקנה:

שנה עמוסה למדי מחכה לסיטרואן. ה-C5 תגיע במחצית הראשונה של השנה אחרי מתיחת פנים קלה, כאשר מנוע ה-2 ליטר הוותיק יפנה את מקומו למנועי 1.6 ליטר טורבו בהספקים גבוהים של עד 200 כ"ס עם תיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. ה-C4 פיקאסו וגראנד-פיקאסו יגיעו לאחר מתיחת פנים חיצונית ופנימית ועם אופציה למנוע דיזל עם תיבה אוטומטית. מאוחר יותר במהלך השנה עשוי להצטרף לתמונה גם ה-DS4 - הדגם השני במשפחת הפרימיום של סיטרואן - והפעם עם ארבע דלתות, מרחב שימושי של משפחתית והספקים של עד 200 כ"ס, שיציבו תחרות לדגמים חדשים כמו אלפא ג'ולייטה באזור ה-160 אלף שקלים פלוס.

סיאט

ליאון 2011

החידוש המרכזי של סיאט ב-2011 הוא הליאון החדשה, שמבוססת על הגולף האחרונה.

סיאט ליאון
 סיאט ליאון

מה חדש?

הממדים יישארו דומים פחות או יותר לליאון הקיימת אך אפשר לצפות לעיצוב יותר דרמטי ובעיקר לבידול משמעותי בעיצוב בין גרסת השלוש דלתות הספורטיבית - שתקרא "ספורט קופה" או SC - לבין גרסת ה-5 דלתות, בדומה לבידול המוצלח שבוצע בסדרת האיביזה. גם עיצוב הפנים אמור לקבל אישיות משופרת ובאגף המנועים תקבל הליאון את המיטב של פולקסווגן בדגש על מנועים קטנים, נקיים ומוגדשים.

סיאט ליאון
 סיאט ליאון

מתי וכמה?

אם לסמוך על העיתונות בחו"ל, תוצג המכונית כבר בתערוכת ז'נבה, מה שעשוי להביא אותה אלינו באמצע 2011. המחירים יהיו דומים לליאון הנוכחית - מעט פחות מדגמי הגולף המקבילים.

סנגיונג

קוראנדו

הקוראנדו החדש הוא הניסיון הרציני ביותר של החברה הקוריאנית למודת התלאות לשמור על מעמדה העצמאי. זהו רכב נאה ועגלגל עם עיצוב אירופאי, ללא שמץ מהמוזרות שאפיינה את עיצובי החברה הזו בעבר ועם תא נוסעים איכותי למראה בנוסח יפני מובהק.

סנגיונג קוראנדו
 סנגיונג קוראנדו

מה חדש?

פלטפורמה חדשה וממדים גדולים יחסית לקבוצה התחרותית המוצהרת שלו (יונדאי ix35 ושות'). הוא מצויד במנוע טורבו-דיזל מודרני בנפח 2 ליטר, שמייצר 175 כ"ס מכובדים ובתיבה אוטומטית בת 5 מהירויות. יש לו גם שלל מערכות אלקטרוניות מתקדמות לבקרה על נסיעת שטח אולם לא ידוע לנו כרגע על קיומם של הילוך כח ותמסורת מקצועית שאפיינה את רכב המותג לדורותיו.

סנגיונג קוראנדו
 סנגיונג קוראנדו

מתי וכמה?

בתחילת 2011 הוא בארץ. המחיר המוצהר באירופה הוא ידידותי מאד, בסביבות 23 אלף אירו לדגם 2X4 דיזל, מה שאומר פוטנציאל תחרותי לא מבוטל בישראל.