עובדות זרות נתפסו בבתי אנשי עסקים בולטים במגזר החרדי

העובדות נתפסו בבתיהם של משה לבייב, הרב רפאל הלפרין ושלום יוסקוביץ' בבני-ברק ■ רשות ההגירה: "אנו מצפים מאנשי עסקים ומבעלי הון להוות דוגמה לציבור; החוק לא פוסח על אף אחד"

צוותים משולבים של יחידת עוז השייכת לרשות ההגירה פשטו היום (ה') על מספר בתים ברחוב נחשב בבני-ברק, רבי טרפון, ותפסו שם מספר עובדות זרות שהועסקו בניגוד לחוק לכאורה בבתיהם של אנשי עסקים בולטים מהמגזר החרדי.

בביתו של משה לבייב, אחיו של המיליארדר לב לבייב, נתפסה עובדת מאזרבייג'ן שהגיעה לארץ לפני כשנה עם אשרת תייר בלבד.

בביתו של הרב רפאל הלפרין, הבעלים של רשת אופטיקה הלפרין, נמצאה מסתננת מסין שכלל לא קיבלה היתר עבודה בישראל. על-פי מקורות, אנשי יחידת עוז פשטו גם על בית סמוך שבו מתגורר בנו של הרב הלפרין, ומצאו שם את אחותה של המסתננת מסין.

עובדת נוספת מהפיליפינים נמצאה בביתו של איש העסקים שלום יוסקוביץ', הבעלים של אולם האירועים הדר דימול ברמת-גן.

הפשיטה על בתיהם של השלושה נעשתה במסגרת פעילות יזומה, לאחר שאנשי המודיעין של יחידת עוז קיבלו מידע מדויק. פקחי היחידה הגיעו אל הבתים כשהם מצוידים מראש בצווים מטעם בית המשפט.

"אנו מצפים מאנשי עסקים, ממפורסמים ומבעלי הון להוות דוגמה לציבור", אמר היום ל"גלובס" מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן-עמי. "החוק לא פוסח על אף אחד", הוא הבהיר.

לדבריו, רשות ההגירה מעוניינת להעביר מסר לפיו כל מי שמעסיק עובד זר בניגוד לחוק יופעלו נגדו כל הסנקציות הנתונות, "ללא הבדל בין סוג האוכלוסייה או סוג המעסיק".