לא רק רנו פלואנס: כל החשמליות שינחתו כאן ב-2011

צפו בתמונות - פרויקט המכוניות המלא של מגזין MANTALK: אילו דגמים יוצעו לקהל הרחב, אילו לצורכי ניסוי - וכמה יעלה התענוג?

רנו פלואנס E-CAR

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, המכונית החשמלית המפורסמת והמסוקרת ביותר בעולם תגיע לאולמות התצוגה בישראל ברבעון האחרון של 2011. נתוניה כבר פורסמו יותר משנה לפני רדתה לכביש: תוספת של כ-10 סנטימטרים לאורך הכולל כדי לאפשר אחסון של הסוללה במשקל 250 קילו ועדיין להשאיר נפח של 300 ליטר למטען; מנוע חשמלי בהספק שווה ערך לכ-100 כ"ס; סוללה במשקל 250 קילו שאמורה לספק טווח נסיעה של עד 160 ק"מ בתנאים אופטימליים ועוד. התמחור "המלא" של הרכב, לפני חוזה החכרה ושימוש בסוללה, הוא עדיין סוד כמוס אבל אפשר לצפות שיהיה בטווח של 100 עד 120 אלף שקלים.

רנו פלואנס E-CAR
 רנו פלואנס E-CAR

מיצובישי I-MEV

החשמלית הקטנה והמהפכנית של מיצובישי אמורה להגיע רשמית לארץ, אם כי עדיין לא בטוח אם היא תוצע לקהל הרחב. זוהי מכונית קטנה ויעילה מאד שעברה ניסויי שטח ממושכים בשנתיים האחרונות בציי רכב שונים באירופה. למרות ממדים החיצוניים הזעירים, יש לה תא נוסעים הגיוני לארבע נוסעים, עם בסיס גלגלים מפתיע באורך 2.55 מ'.

מנוע החשמל שלה מייצר 66 כ"ס וניזון מסוללת ליתיום מתקדמת שממוקמת כך שהיא עדיין מותירה נפח של 227 ליטר למטען. היא מסוגלת להגיע לטווח תיאורטי של 150 ק"מ בין טעינות ולמהירות מוגבלת אלקטרונית של 130 קמ"ש. המחיר תלוי במיסוי. באירופה היא עולה 33 עד 35 אלף אירו כולל סוללה. בישראל, עם פטור מלא ממס קניה, היא עשויה לעלות בסביבות 120 אלף שקל - לא מחיר בלתי-הגיוני.

מיצובישי i-MiEV
 מיצובישי i-MiEV

BYD F3-DM

יותר משנתיים חלפו מאז התקבל הזיכיון של BYD הסינית על-ידי חברה ישראלית, ובשנה הבאה תתחיל (כנראה) חברת כלל מוטורס לממש את הזיכיון. המכוניות הראשונות יגיעו ארצה לצורך ניסיון והערכה ויצוידו במערכת "דואל-מוד" שכוללת סוללה גדולה ומנוע עזר, עם אפשרות לנוע על כח חשמלי או על בנזין לפי הבחירה ומצב הסוללה. בשלב הראשון תגיע גרסת ה-DM של המשפחתית F3, שהיא אחת המכוניות הנמכרות ביותר בקטגוריה שלה בסין.

BYD F3-DM
 BYD F3-DM

שברולט וולט

גם שברולט תביא את החשמלית/היברידית שלה לארץ לצרכי ניסוי בשנה הבאה. למכונית המסוגננת יש תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים ומנוע עזר קטן שמשמש רוב הזמן בתור גנרטור לטעינת הסוללה, אם הוא יוכל להניע את המכונית לנקודת הטעינה הבאה במקרה שהסוללה התרוקנה. טווח הנסיעה על חשמל בלבד אמור להגיע לעשרות קילומטרים. המחיר בארץ, ללא מיסים, עשוי להיות נוח - בסביבות 150 אלף שקל.

שברולט וולט
 שברולט וולט