עקב הופעתו ב"היפה והחנון": דן כנר יוזמן לבירור ברוממה

‎כנר הופיע השבוע בתוכנית "יפה והחנון" בערוץ 10 מבלי שקיבל לכך אישור מרשות השידור ■ דליה מזור וגילי שם-טוב, שהופיעו ללא היתר ב"רוקדים עם כוכבים" של רשת, לא יוזמנו לבירור

איש התקשורת הוותיק דן כנר יוזמן לבירור וצפוי לעמוד לצעדים משמעתיים לאור השתתפותו בתוכנית הריאליטי של ערוץ 10, "היפה והחנון".

על-פי גורמים ברשות השידור, כנר, איש רשות השידור, לא פנה לקבלת אישור לעבודה פרטית ולא קיבל לכך היתר. ברשות השידור טוענים כי הם הופתעו לראותו בקדימונים לפרק של תוכנית הריאליטי, ואומרים כי הוא יוזמן לבירור משמעתי בימים הקרובים.

עם זאת, ברשות השידור החליטו כי גילי שם-טוב ודליה מזור, המשתתפות בתוכנית "רוקדים עם כוכבים" של זכיינית ערוץ 2 רשת וגם הן עובדות רשות השידור, לא יוזמנו לבירור. זאת - למרות שבדיקת "גלובס" העלתה כי שתיהן נוטלות חלק בתוכנית מבלי שקיבלו היתר עבודה רשמי כנהוג בשירות הציבורי, אלא רק אישור נקודתי מהממונים עליהן.

שם טוב, על-פי רשות השידור, הגישה בקשה לחופשה ללא תשלום, ואילו מזור "מגישה ימי חופשה בימים בהן היא נעדרת", לשון תגובת הרשות. זאת למרות שכמו כנר, גם השתיים מקבלות שכר בעבור השתתפותן בתוכנית כעבודה לכל דבר.

כנר הוא איש רשות השידור מזה כ-40 שנה. בימים אלה עיקר עבודתו היא בקול ישראל, שם הוא מגיש לרוב חדשות ברשת ב'.

לבד מעבודתו ברשות, כנר הוא אחד ממנחי הטקסים והאירועים הממלכתיים המבוקש בישראל. עם זאת, הוא לוקח חלק לעיתים בתוכניות בידור, ולפני מספר שנים השתתף באופן קבוע בתוכנית "הישראלים" בערוץ 2.

השבוע לקח חלק בתוכנית "היפה והחנון" של ערוץ 10, שם הציג למתמודדות בתוכנית פתגמים אותם הן היו אמורות להשלים.

כפי שפורסם ב"גלובס", יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, הורה להסדיר את כל נושא היתרי העבודה מחוץ לרשות השידור. זאת לאור האנדרלמוסיה השוררת היום בתחום, כאשר עובדים מסוימים מורשים לעבוד, אחרים אינם מורשים, וחלק עובדים ללא כל אישור. גילת מבקש לאפשר לאנשי הרשות לעבוד מחוץ לרוממה, אולם על-פי קריטריונים ברורים.

המקרה המפורסם ביותר של ענישה ברשות השידור על רקע עבודה ללא היתר היה של הכתבת הצבאית של קול ישראל, כרמלה מנשה. לפני שנתיים נקנסה מנשה בשליש ממשכורתה לאחר שכתבה גם ב"ידיעות אחרונות", ללא אישור. היא ננזפה על-ידי שירות המדינה.

ברשות השידור אישרו את הפרטים.

תגובתו של כנר לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.