זכיינית ערוץ 2 רשת שכרה חברת ייעוץ בנושא המעבר לרישיונות

חברת הייעוץ לאסטרטגיה ועסקים "טריגר פורסייט" אמורה להגיש דו"ח המלצות לרשת, בו תביע את עמדתה באשר לנטילת רישיון על פני זיכיון, ובאיזה שלב

זכיינית ערוץ 2 רשת שכרה את שירותיה של חברת הייעוץ לאסטרטגיה ועסקים, טריגר פורסייט, על מנת שזו תייעץ לה בנושא המעבר לרישיונות. ל"גלובס" נודע כי החברה אמורה להגיש דוח המלצות לרשת ובו היא צפויה להביע את עמדתה באשר לנטילת רישיון על פני זיכיון, ובאיזה שלב.

חברת טריגר פורסייט עוסקת רבות בניתוח שוק התקשורת הישראלי והאתגרים העומדים בפניו. מנכ"ליה המשותפים הם שלי תשובה, נועם גונן ורמי רינגל. בחברה שמים דגש מיוחד על התפתחויות טכנולוגיות בינלאומית בשוק התקשורת ואילוצי הרגולציה הישראלית והשפעתה עליהן. בראיון למגזין פירמה של "גלובס" בדצמבר 2009, אמר שלי תשובה, כי המעבר המתוכנן לשיטת הרישיונות, ישפיע מעט מדי ומאוחר מדי על הענף. "אי אפשר לנצח את הכלכלה. כמה שאנשים רוצים להיות בעלים של ערוץ, יש גבול למה שאתה מוכן לשלם על זה. בעשור הקרוב אני לא חושב שיקום מישהו שיזרים 3 מיליארד שקל. הרייטינג הוא לא אין סופי. זה יהפוך להיות מצב שיהיו 5 ערוצים של 6%".

באותו ראיון אמר תשובה, כי הדיונים על חוק המעבר לרישיונות עקרים לנוכח ההתפתחויות הטכנולוגיות העולמיות, שמייתרות אותו לחלוטין. על-פי תחזיתו, עוגת הפרסום, תגדל במקביל לגידול בכלכלה. "אם אתה רואה עלייה של 6%, זה מספיק רק כדי לפרנס את אותם שחקנים", אמר.

רשת נמצאת במצב מיוחד בתוך המעבר לרישיונות. כיום היא מחזיקה בזיכיון על האפיק 22 עד לשנת 2015. למרות המעבר הצפוי כבר בשנת 2012, זכיינית ערוץ 2 לא צפויה להיות מסוגלת להעמיד עד אז לוח שידורים של 7 ימים בשבוע והיא עשויה, כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", לבקש להישאר עד סוף תקופת הזיכיון בערוץ. בתוך כך, רשת אינה מתנגדת לביטול האפיק 22.

ברשת סירבו להגיב.