הבוררות בין רציו לגלובוס: ביהמ"ש הודיע כי יחליט ללא עדויות

השופט יהודה זפט: "אגיע להכרעה בתיק על סמך כתבי הטענות והתצהירים שהגישו הצדדים; אין לי צורך בחקירתם של בעלי רציו, יגאל לנדאו וליגד רוטלוי, בבית המשפט"

פרשת הבוררות בין חברת גלובוס אינטרנשיונל לחברת רציו חיפושי נפט מתקרבת להכרעה. אתמול (א') החליט סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט יהודה זפט, לבטל את הדיון שאמור היה להתקיים היום (ב') בבקשת גלובוס להפסיק את הליך הבוררות באמצעות עו"ד אסף ברם, בשל מעורבות גורמים מהעולם התחתון, ובראשם העבריין מאיר אברג'יל, בהליך הבוררות.

במסגרת החלטתו הסביר השופט כי הוא יגיע להכרעה בתיק על סמך כתבי הטענות והתצהירים שהגישו הצדדים, וציין כי אין לו צורך בחקירתם של שלומי שוקרון, הבעלים של גלובוס, או של בעלי רציו, יגאל לנדאו וליגד רוטלוי, בבית המשפט.

"מר לנדאו ומר רוטלוי נחקרו בעניין מעורבותו של מר מאיר אברג'יל בהשגת הסכם הבוררות ובמינוי הבורר, ומעורבות זו לא הוכחשה על-ידם", ציין.

עוד כתב השופט כי "מעמדו של אברג'יל בעולם הפשע לא מצוי במחלוקת, מהלך הבוררות וההליכים האחרים מתועדים בחומר שצורף, ובנסיבות אלה נראה כי התיק בשל להכרעה על-פי סיכומים".

במאמר מוסגר הוסיף השופט כי אפילו ללא סיכומים בשל התיק להכרעה, שכן שני הצדדים הביאו בכתב הבקשה ובכתב התשובה גם את טיעוניהם המשפטיים.

לפני כחודשיים הגישה גלובוס, באמצעות עוה"ד בעז בן-צור וארז שחם, את הבקשה לביטול פסק הבוררות. בבקשה נטען כי בין גלובוס ובין רציו התגלע סכסוך כספי, לאחר שרציו הפרה הסכם שנכרת בין החברות. לאחר מספר ניסיונות של גלובוס ליישב את המחלוקת, "בחרה הנהלת רציו, ובראשה לנדאו ורוטלוי, להשתמש בכלים שמקומם במדורי הפלילים" כדי ליישב את הסכסוך. "רציו שכרה את 'שירותיו הטובים' של מר מאיר אברג'יל, הידוע כראש ארגון פשע אלים ומסוכן", כתבה גלובוס לבית המשפט.

בתחילת החודש הגישה רציו את תשובתה לבקשת גלובוס לבטל את פסק הבוררות. רציו טענה כי טענותיה של חברת גלובוס מהוות "ניסיון ציני ומופרך לבטל את הסכם הבוררות כדי להשתחרר מהמגבלה על סכום התביעה בבוררות, עקב העלייה הדרמטית בשוויה של רציו".

"הניסיון של גלובוס להתנער מהבוררות עם רציו בא על רקע אחד ויחיד: רצון לסחוט כספים על-ידי יציאה מהסכם שאינו מתאים לה יותר, כי הוא נערך לפני תגליות הגז ולפני הזינוק בשווי החברה", טענו עוה"ד אלי זהר ואהרן מיכאלי, המייצגים את רציו. "לצורך זה איימה גלובוס להשחיר את פניה של רציו בתקשורת עם סיפור מעוות ומסולף".

עוד טענה רציו כי הקלטות והמסמכים מגלים כי שלומי שוקרון, מבעלי גלובוס, ומקורביו הפעילו מסכת איומים מתמשכת על מנהלי רציו ובני משפחותיהם.

בא-כוחה של רציו, עו"ד אלי זהר ממשרד זליגמן ושות', מסר בתגובה להחלטת השופט כי "אנו שמחים שפרשה זו, בה נסחטו לקוחותיי, ממשיכה במסלול הנורמטיבי בהמתינה להכרעת השופט. זו לדעתי הדרך הנכונה".