לידיעת "מפוצצי הבועה": מחירי הדירות עלו ב-4% ברבעון השלישי

נתוני הלמ"ס הכוללים את מחירי כל גדלי הדירות ברחבי הארץ הצביעו על עלייה - בניגוד לבלימת המחירים בדירות 4 חדרים ב-16 ערים גדולות אותה הציג השמאי הממשלתי

על רקע ההכרזה הדרמטית של ראש הממשלה הערב על "טיפול שורש במצוקת מחירי הדירות", מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את סקר מחירי הדירות בבעלות הדיירים לרבעון השלישי, ולפיו מחירי הדירות בישראל עלו בכ-4% מהרבעון השני לרמה של 1.05 מיליון שקל בממוצע.

הלמ"ס מפרסמת הערב (ב') את נתון מחירי הדירות בבעלות הדיירים במקביל לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר.

בניגוד לסקירה שפרסם בשבוע שעבר השמאי הממשלתי - ושמבוססת על מחירי דירות 4 חדרים ב-16 ערים גדולות - ולפיה מחירי הדירות בירושלים, כמו גם בכמה ערים נוספות, נבלמו ברבעון השלישי, נתוני הלמ"ס, המשקפים את מחירי כל גדלי הדירות בכל מחוזות הארץ, מצביעים על עליית מחירים של כ-4% בבירה. מחירה הממוצע של דירה בירושלים עומד כיום על 1.42 מיליון שקל.

עם זאת, סקר הלמ"ס, כמו סקירת השמאי הממשלתי, מצא כי בתל אביב אכן נבלמה עליית המחירים ומחירה הממוצע של דירה בבירת הנדל"ן היקרה נעצר על 1.78 מיליון שקל ברבעון השלישי. עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי בגוש דן עלו מחירי הנדל"ן בכ-3% ובמחוז המרכז זינקו מחירי הדירות ב-5% לרמה של כ-1.2 מיליון שקל בממוצע. באזור השרון, עלו המחירים בשיעור מתון של כ-2% ל-1.4 מיליון שקל בממוצע לדירה.

במחוז חיפה, עלה מחירה הממוצע של דירה מ-657 אלף שקל ברבעון השני של 2010 ל-688 אלף שקל ברבעון השלישי השנה, עלייה של 5%. במחוז הצפון זינקו מחירי הדירות בתוך רבעון אחד בכ-9% ל-499 אלף שקל בממוצע. גם מחוז הדרום השלים עליית מחירים משמעותית של כ-4% לרמה של 716 אלף שקל בממוצע.

מהנתונים עולה עוד, כי הדירה היקרה ביותר בשוק היד השנייה הישראלי הינה דירת 4.5-5 חדרים בתל אביב, שמחירה הממוצע חצה לראשונה את רף ה-3 מיליון שקל ברבעון השלישי ועומד כיום על כ-3.09 מיליון שקל, עלייה של כ-3% מהרבעון השני.

הדירה הזולה ביותר בישראל היא דירת 1.5-2 חדרים במחוז הצפון, שמחירה הממוצע עומד כיום על כ-197 אלף שקל. אגב, מחירה של דירת 4.5-5 חדרים במחוז הצפון, עומד על 853 אלף שקל בלבד, כרבע ממחיר דירה בגודלה בתל אביב.