איך מגיע עו"ד מתל-אביב לבת-ים?

לא כזה כיף לנסוע עד לשם רק כדי לעמוד על זכויותיו של מפוטר שהמעביד מעכב את פיצוייו

עורכי הדין התל-אביביים, שרוב משרדיהם שוכנים מרחק הליכה מבית המשפט ברחוב ויצמן בעיר, לא אוהבים לנסוע רחוק. זה ידוע. היכל המשפט התל-אביבי כבר מזמן צר מלהכיל את כל השופטים, המתדיינים ועורכי הדין הבאים בשעריו, וכבר עשרות שנים מתגלגלות בהנהלת בתי המשפט תוכניות בינוי למיניהן.

מבחינת עורכי הדין, כל עוד בית המשפט נשאר במקומו - אין להם התנגדות. אבל כשציפי לבני ביקשה, בעת כהונתה כשרת המשפטים, להעתיק את תוכנית הבינוי של בית המשפט העתידי לשכונת התקווה, הם הקימו קול צעקה.

השבוע, עם פרישתו של סטיב אדלר מנשיאות בית הדין הארצי לעבודה, הוזכרה בעיית מיקומו של בית הדין בתל-אביב. בעוד שבבאר-שבע, בחיפה ובנצרת שוכן בית הדין לעבודה בתוך היכל המשפט הכללי והמודרני המשרת גם את יתר ערכאות השיפוט, ובירושלים יש לו בניין משלו - בתל-אביב נמצא בית הדין לעבודה ברחוב שוקן, סמוך לבתי המשפט לתעבורה ולנוער, במבנה מיושן, דחוס, צפוף ובעייתי, המבזה את הבאים בשעריו.

בהנהלת בתי המשפט מצאו פתרון: להעביר את בית הדין האזורי לעבודה לבת-ים. עיריית בת-ים אף הקצתה קרקע לצורך הפרויקט, ללא תשלום.

מבחינתה מדובר בעסק טוב - הבאת ציבור עורכי הדין לבת-ים היא צעד שעשוי לקדם את העיר. אלא שעורכי הדין שוב זועקים. עוטי הגלימות שסירבו לנסוע עד שכונת התקווה מתנגדים שבעתיים לכתת את רגליהם דרומה לבת-ים, רק כדי לעמוד ולטעון בשמו של מפוטר שלא קיבל את פיצוייו.

בהנהלת בתי המשפט אישרו כי אכן קיימת תוכנית להעברת בית הדין לעבודה מתל-אביב לבת-ים, וכי הביצוע של התוכנית הזו מתוכנן לשנת 2013.

בינתיים יתכבדו הפרקליטים ויבררו איזה קו אוטובוס מגיע לבת-ים.