אילון לכחלון: סייע לנו במאבק בהורדות הפיראטיות

שורה ארוכה של גופי מדיה ותוכן החליטו להיאבק בתופעה - פנו לרשות ההגבלים העסקיים וביקשו היתר להתאגד לטובת המאבק ■ מבקשים להקים גוף ייעודי שיעסוק בנושא

שורה ארוכה של גופי מדיה ותוכן פנו לרשות ההגבלים העסקיים וביקשו היתר להתאגד לטובת מאבק בנושא ההורדות הפיראטיות באינטרנט.

יוצרים, בעלי ערוצים, מפיקים, חברות טלוויזיה וחברות מוזיקה החליטו להיאבק בתופעת ההורדות הבלתי חוקיות שמאיימת על מטה לחמם, ולצורך כך מבקשים להקים גוף ייעודי שיעסוק בנושא ויפעל לקידום המאבק בקרב כל גורמי השלטון.

רון אילון, מנכ"ל yes, הנמנית עם החברות שפנו לרשות ההגבלים, נפגש היום (ד') עם שר התקשורת משה כחלון ואנשי משרדו וביקש את התגייסותם לטובת המאבק.

אילון ציין בפגישה כי פרנסתם של אלפי עובדים תלויה בכך, שכן ההורדות הבלתי חוקיות הפכו להיות מכת מדינה שפוגעת בצורה אכזרית בתעשייה.

אילון הביא דוגמאות של עשרות אתרים שעוסקים בהורדות תכנים לא חוקיים, ואמר כי אתרים אלה מפיצים תכנים חדשים של סדרות וסרטים שאפילו לא הגיעו לקולנוע או למסכי הטלוויזיה. עקב כך נפגעת כל התעשייה ולא רק בעלי הפלטפורמות כמו yes, שכן המצב מוביל להסטה של צופים שמוותרים על הפלטפורמות לטובת צפייה לא חוקית.

אילון קרא לכחלון לפעול לחקיקה בנושא, בדיוק כמו שקורה במדינות רבות שהחליטו להיאבק בתופעה.

הדרכים להיאבק בתופעה שנויות במחלוקת, ויש הסבורים כי מאבק פרונטלי הוא חסר סיכוי, וכי הדרך הטובה יותר לצמצום התופעה היא להכיל אותה ולתקן אותה באמצעות חינוך השוק.

נושא זכויות היוצרים באינטרנט מקבל כותרות רבות גם בעולם בשנים האחרונות, וארגונים דומים קמו גם בארה"ב ובמדינות אחרות.

בארה"ב מוכר במיוחד ארגון RIAA, שמאחד כמה מאולפני המוזיקה הגדולים בעולם, בהם סוני מיוזיק, יוניברסל, סוני מוזיק ו-EMI, ונלחם במשך שנים במשתפי קבצים ובהורדות לא חוקיות.

RIAA נאבק במשתפים דרך בתי המשפט, ורק לאחרונה פורסם כי אם חד-הורית מארה"ב, ג'יימי תומאס-ראסט, נקנסה ב-1.5 מיליון דולר על הורדת 24 שירים לא חוקיים - 62 אלף דולר לכל שיר.

את העבירה ביצעה תומאס-ראסט ב-2006, אך רק בתחילת החודש התקבל גזר הדין. הסאגה הזו רק מדגישה את הקושי הצפוי לחברות הישראליות במאבקן בהורדות הלא חוקיות.