נמרודי לא שכח את העבודה

נמרודי מנסה להכפיל פי 15 את השקעתו בהכשרה אנרגיה מלפני 8 חודשים

בשבוע שעבר פורסם תשקיף ההנפקה של חברת הכשרת היישוב אנרגיה, שבשליטת קבוצת הכשרת היישוב של עופר נמרודי.

החברה מבקשת לגייס כ-130 מיליון שקל בהנפקת מניות ראשונה, ולמרות גירעון בהונה העצמי, הכשרה אנרגיה מתומחרת בשווי של מיליארד שקל (בדומה לשווי החברה האם, שלה יש פעילות נדל"ן ענפה).

נמרודי זה לא רק "מעריב"

עבור רבים בשוק ההון, מזוהה שמו של נמרודי עם דעיכת העיתון "מעריב" שבשליטתו בשנים האחרונות. לאלה צריך להזכיר, כי בתחילת בעשור הקודם נחשב איש העסקים לאחד ממגייסי ההון הפוריים בבורסה של תל-אביב. נמרודי ניצל את הגאות בשווקים, ובזו אחר זו הנפיק את חברות הביטוח, המלונאות, המוזיקה והתקשורת של קבוצת הכשרת היישוב במחירים מפולפלים.

כעת, לאחר לא מעט שנים שחונות, מתברר שנמרודי לא שכח את העבודה והוא חוזר לשוק הראשוני עם הלהיט התורן - חברה המחזיקה בשני רישיונות לחיפושי גז ימיים בשטחי ישראל ("מירה" ו"שרה"). את חלקה בשני הרישיונות, הסמוכים לתגליות הגז של קבוצת דלק ושותפיה, רכשה הכשרה אנרגיה במארס השנה תמורת כ-60 מיליון שקל בלבד.

פי 15 ממחיר הקנייה

מכאן עולה, כי הכשרה אנרגיה מזמינה את המשקיעים לרכוש מניות במחיר הגבוה ביותר מפי 15(!) מהמחיר בו רכשה לפני שמונה חודשים בלבד את הפעילות המונפקת. זאת, מבלי שככל הידוע הוכרזה תגלית כלשהי ב"מירה" או ב"שרה" במהלך התקופה שחלפה.

האם המשקיעים ייענו להזמנתו של נמרודי? לכאורה, מטילות המלצותיה של ועדת ששינסקי להגדלת המיסוי על יזמי הגז צל כבד על סיכויי ההנפקה.

לעומת זאת, שובו של המומנטום החיובי לסקטור החיפושים בימים האחרונים, ודיווחים חיוביים - אם יגיעו - מהמבנה הימי "לוויתן" בשבוע הבא, עשויים לסלול עבור נמרודי והכשרה אנרגיה את הדרך לבורסה.

אם אכן כך יקרה, קשה להיזכר בהשקעה שהניבה לנמרודי (ובכלל) השבחת שווי כה גדולה בזמן כה קצר.

shay-sh@globes.co.il