מצעד הלייקים השבועי

צומת ספרים מבלפת, קום איל פו מבזבזת, סיטרואן רצינית, ורק פסטרמה אחת וקוץ בה

קוראי טור השבוע שעבר העירו שהזנחנו את חשרת העננים התלויה מעל כל התחרויות הפייסבוקיות - העובדה שחלקן הגדול חורג מהכללים הקשיחים שמציבים הרשת החברתית כגוף ומנהליה.

אכן, אסור לקיים תחרויות העלאת סטטוסים ותמונות בפייסבוק. מותר רק השימוש באפליקציות, וגם אז דרושים אישורים מיוחדים מאמא פייסבוק ורשימת הסתייגויות ארוכה (כפי שרק בארצות-הברית של אמריקה יודעים לנסח).

בקיצור - ככל הנראה מחסור במשאבים הוא שמונע מפייסבוק לנטור את התחרויות בביצת השיווק הזעירה שלנו (למרות שנרשמו מספר מקרי ענישה בחודשים האחרונים).

סביר גם שימי החינמים בפייסבוק ספורים, מה שמסביר את להיטות מותגים כדוגמת צומת ספרים, קום איל פו, קסטרו, טירת צבי וסיטרואן לזכות ב"לייק" שלנו, לפני שמישהו יוריד את השאלטר.

צומת ספרים

רשת צומת ספרים מציעה "הטבה בלעדית לחברי קבוצת צומת ספרים: מכירה מיוחדת ומוגבלת לאספנים של סדרת 'דמדומים'". הרשת מציעה את המהדורה המוגבלת (בכריכה לבנה) ב-49 שקל (במקום 69 שקל).

שווה לייק?

הנחה זה טוב ליהודים, ולפנות לקהל צמא הדם של "דמדומים" זו החלטה נבונה נוספת. אבל את אותם הספרים אפשר למצוא, בדיוק באותה הנחה, באתר צומת ספרים, גם מבלי להשתייך לקבוצה האקסלוסיבית בפייסבוק.

אני לפחות הרגשתי מעט מרומה.

השאלות הרבות שהעלו הגולשים לקיר אף הראו כי כדאי לצומת ספרים לציין במפורש כי מדובר בגירסה האנגלית בלבד.

בידול המחיר של צומת ספרים, אגב, מתחיל להכאיב לנפש, גם אם הוא עוזר לכיס. מבצע "4 ספרים ב-100 שקל" מסמן עתיד כהה במיוחד, שבו תמכור הרשת ספרים לפי משקל.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 17,596

קום איל פו

רשת קום איל פו מציעה לגולשות משחק זיכרון חביב של פריטי אופנה. המטרה - לחשוף במהירות צמדים זהים של פריטי אופנה (במתכונת המוכרת של הפיכת צמדי קלפים עם תמונות עליהן).

המתנה (לכל המשתתפות) - זיכויי הפתעה לקולקציית 2011. הפרס למי שתשיג את הניקוד הגבוה (ותרכוש בחנויות) - חבילת הפתעה משמחת. הרשת גם מבטיחה לתרום 50 שקל מכל רכישה לפרויקט "להיות נערה".

שווה לייק?

המשחק נעים לעין ומשעשע (לפרק זמן קצר). זיכוי זה תמיד טוב, תרומה אפילו יותר.

לא ברור מדוע לקום איל פו יש שני עמודי פייסבוק שונים, כדאי לאחד ביניהם כדי למנוע בלבול. המשחק והזכיות, אגב, אינם דורשים לחיצה על "לייק" (שזה מחמם את הלב, אם כי חותר נגד המטרה השיווקית של קום איל פו).

כדאי גם לציין מראש במה זוכים ומה זו בדיוק "חבילת הפתעה משמחת". שובר המתנה נשלח ישירות לאימייל מיד בתום המשחק הראשון (ואם מישהי מעוניינת בשובר המתנה בו זכיתי, אנא כיתבו לי, מכסת החצאיות שלי מלאה כבר).

מספר החברים (נכון ליום ראשון): 842

קסטרו

המתחם של קסטרו בפייסבוק שוקק פעילות. תמצאו בקסטרו את סרטון הסטופ-מושן המצוין של ה-Hot cardigans, משחק "תחתוני מזל", ומבצע Castro Style Icon - שבו גולשים מעלים תמונות שלהם בבגדי קסטרו (ועשויים לזכות בסופ"ש זוגי בברלין).

שווה לייק?

המשחקים השונים של קסטרו מציעים חשיפה, בידור ואפילו פרס ברלינאי נאה במיוחד. האפליקציה של מבצע האייקון מאפשרת להפיץ לחברים לינק לתמונות הגלריה בקלות, מה שהופך את כל הסיפור לויראלי להדהים. מלבד המבצעים והפרסים תמצאו אצל קסטרו בפייסבוק הצעות עבודה, שירות לקוחות, חיבורים לטוויטר ועוד טובין מקוונים. בקיצור - כל הכבוד.

מספר החברים (נכון ליום ראשון): 133,725

טירת צבי

טירת צבי פוצחת בקמפיין חדש - חצי פסטרמה, המתאימה בול לחצי פיתה. במסגרת האפליקציה שפיתחה החברה מקבל מי שנכנס למשחק חצי פרס, וצריך להזמין את מי שמחזיק בחצי השני לדו-קרב.

המנצח מקבל את הפרס, אלוף האלופים מקבל iPhone 4.

שווה לייק?

המשחק עצמו מגניב, והאינטראקציה עם הגולשים האחרים מקורית ומצוינת. החיבור של האפליקציה למסר המרכזי של הקמפיין - חצי פסטרמה לחצי פיתה - הוא מצוין.

אולם פסטרמה וקוץ בה - לא ברור מדוע המשחק אינו עובד בשישי ושבת (העמוד הודיע זאת מפורשות). מעולם לא שמעתי על אפליקציה שנחה בסופ"ש, אבל כנראה גם לה מגיע.

גולשים רבים גם שאלו בעמוד של טירת צבי שאלות רבות על הזכיות ועל החוקים, ולא קיבלו מענה. כדאי לתגבר במהירות את שירות הלקוחות בעמוד, עולם הפייסבוק סולד מקמפיינים של "שגר ושכח".

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 6,188

סיטרואן

סיטרואן ישראל משיקה את סיטרואן C3 בעזרת משחק המאפשר לנהוג בדגם החדש בין מכשולים מצוירים. המדורג הראשון יזכה בטיסה ללונדון וביקור באטרקצית התיירות London Eye (גלגל ענק המציע תצפית מרהיבה על לונדון).

הסיטרואן החדשה מציעה שמשה גדולה הרבה יותר מרכבים אחרים, וזו גם התמה של המשחק - "לראות דברים שאף אחד אחר לא רואה, עם שמשה מעל ומעבר".

שווה לייק?

נעים לראות שהפעילות של סיטרואן לוקחת את הגולשים ברצינות - גם מבדרת, גם עונה לשאלות וגם מספקת תוכן מעניין. סיטרואן מנסה לספק לא רק אנטרטיינמנט אלא גם לנעוץ את המסר השיווקי המרכזי של הקמפיין בתודעה של גולשי פייסבוק.

מלבד המשחק (שמציע תחכום בסיסי ביותר) סיטרואן מספקת תוכן מעניין לגולשים, כגון "3 דברים שלא ידעתם על לונדון" ו"מדריך הנימוסים להתנהגות ברכבת התחתית", ועונה במהירות לקושיות אודות המשחק.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 1329