בשבוע הבא: שימוע לזכייניות הטלוויזיה המסחרית

הזכייניות רשת, קשת וערוץ 10 יגיעו בשבוע הבא לשימוע לפני חילוט ברשות השנייה, וזאת לאור דרישת האוצר כי יעבירו את תמלוגיהן לשנה זו שטרם שולמו בסך כולל של כ-40 מיליון שקל

זכייניות הטלוויזיה המסחרית יגיעו בשבוע הבא לשימוע לפני חילוט ברשות השנייה, וזאת לאור דרישת האוצר כי יעבירו את תמלוגיהן לשנה זו שטרם שולמו לרשות השנייה ולאוצר.

מדובר בכ-40 מיליון שקל לרשת, קשת וערוץ 10 גם יחד. אם לא יועברו הכספים ואכן יחל תהליך חילוט, המהלך עשוי לפגוע בפעילות התזרימית של הערוצים.

מוקדם יותר השנה החליטו הזכייניות, יחד עם הרשות השנייה ובאישור האוצר, להמתין לתשלום התמלוגים, שכן היה רושם כי הם יופחתו. על כן לא העבירו הזכייניות את הכסף.

עם זאת, משרד האוצר שינה את עמדתו, ולחוק ההסדרים הוסף סעיף המדבר על הגדלה של תמלוגי גופי הטלוויזיה בניגוד למצופה. מיד עם ההחלטה נשלח מכתב שנחשף בראשונה ב"גלובס" מהאוצר לרשות השנייה, בו נדרשה הרשות לגבות מיד את התמלוגים, ואף נרמז כי האוצר יבקש להעביר לידיו גבייה זו.

לאור הדברים, ברשות השנייה קראו לזכייניות להעביר את הכסף בהקדם, ומשטרם עשו זאת הן נאלצות לעמוד לשימוע לפני חילוט.

ברשות השנייה אישרו את הדברים.

מערוץ 10 נמסר כי "מאז 2005 חברות הכבלים, הלוויין ושאר חברות התקשורת נהנות מהפחתה משמעותית של גובה התמלוגים. אין נימוקים מקצועיים שיכולים להצדיק את האפליה בין זכייניות הטלוויזיה המסחרית לאלה שמשלמות שאר חברות התקשורת. מזה שנים מדובר על כך שיש להשוות את גובה התמלוגים בין כל חברות התקשורת, ותמוה הדבר שהמדינה לא מבצעת את ההפחתה הנדרשת".

מזכיינית ערוץ 2 רשת נמסר כי "כל גורמי הממשלה נתנו את הבטחתם להפחתת התמלוגים, מתוך ידיעה והבנה כי התנאים בהם פועלים הערוצים המסחריים צריכים להיות שווים לאלה של שאר החברות שפועלות בשוק המדיה".

מקשת נמסר: "הגיעה העת לממש הבטחות שלטוניות שניתנו בשנים האחרונות לערוצים המסחריים, בנוגע להפחתת התמלוגים והשוואתם לשאר הגורמים הפועלים בשוק התקשורת".