הפרוטוקלים של ה'פד' חושפים את המתח בהחלטה על QE2

רוב חברי ה'פד' האמינו שההרחבה המוניטרית השנייה תסייע לצמיחה ולתעסוקה, כאשר המיעוט הביע את דאגתו מסיכוני האינפלציה והיחלשות הדולר שהיא מעלה

האם מתרחבת ההתנגדות למדיניותו של נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי? מהפרוטוקול של דיוני הועדה לענייני השוק הפתוח שהתקיימה לאחרונה עולה כי מספר בכירים ב'פד' הביעו את הסתייגותם מהרחבה המוניטרית השנייה שהוכרז עליה החודש.

הפרטוקלים של ה'פד' שפורסמו הערב (ג') חושפים את המתח וחילוקי הדעות שהיו בין חברי ה'פד' בנוגע להלחטה על הההרחבה המוניטרית השנייה: הרוב האמין שהתוכנית תסייע לצמיחה ולתעסוקה, כאשר המיעוט הביע את דאגתו מסיכוני האינפלציה והיחלשות הדולר שהיא מעלה.

"רוב הרכישות צפויות לתמוך בהתאוששות בייצור ובתעסוקה, כאשר במקביל היא עוזרת לאינפלציה לחזור, לאורך זמן, לרמות היעד", כך פתח ה'פד' את הדיונים בועדת השוק הפתוח. "חלק מהמשתתפים העלו חששות כי התרחבות נוספת של הבנק הפדרלי עלולה להפעיל לחץ להיחלשות לו רצויה של הדולר בשוקי המט"ח", נכתב בפרטוקולים.

נציין כי מוקדם יותר היום פורסם נתון תמ"ג מעודד יחסית, שמעלה בסימן שאלה את הניחצות של ההרחבה המוניטרית השנייה. הקריאה השנייה לתוצר המקומי הגולמי מראה כי הכלכלה האמריקנית צמחה ב-2.5% בהשוואה לקריאה של 2% בחודש שעבר ולעומת צפי האנליסטים כי הכלכלה תתרחב ב-2.4%. למרות זאת, התמונה הכוללת של הכלכלה האמריקנית עדיין נשארת מעט עגומה. הכלכלה האמריקנית עדיין נאבקת מול שוק הנדל"ן ה"חולה" וסובלת מרמת אבטלה גבוהה.