קרב משפחתי בדומונט-שאוברג, בעלי "הארץ": הבן פוטר ויצא נגד אביו

ההוצאה לאור הגרמנית דומונט-שאוברג רכשה 25% ממניות עיתון "הארץ" ב-2006 ■ ‎הבן קונסטנטין דומונט, שפוטר מהחברה, קרא לפיטוריו של אביו אלפרד במאמר בעיתון מתחרה

זעזועים בקבוצת התקשורת הגרמנית דומונט-שאוברג, מבעלות עיתון "הארץ". התקשורת האירופית מדווחת על קרב אישי וציבורי בין האב העומד בראש האימפריה, אלפרד נבן דומונט בן ה-83 ובין בנו היורש קונסטנטין, אשר קרא לפיטוריו של האב.

הבן, 41, פוטר מתפקידו כמו"ל של כמה מעיתוני החברה לאחר שהואשם כי קרא להדחת האב ולפינוי תפקידו לטובת הדור הבא והנאור יותר. על-פי עיתונאים בחברה, דומונט הבן פרסם עשרות תגובות אנונימיות בגנות אביו בבלוג המבקר תקשורת.

למרות הכחשות הבן וטענותיו כי אחרים עשו שימוש בכתובת המייל שלו, הוא הועבר מתפקידו. על כך הוא קרא באתר האינטרנט של החברה. בתגובה פרסם מאמר ב"בילד" של המו"ל המתחרה, אקסל שפרינגר.

במאמר ב"בילד", מדווח ה"גארדיאן" הבריטי, השמיע הבן הצהרות פומביות נגד האב. הוא כינה אותו אדם חולה, אשר אינו מביע עניין בעידן הדיגיטלי ואשר מהווה סכנה לקבוצה שהוקמה כבר במאה ה-17 בגרמניה. במאמרו קרא הבן לאביו לשחרר לו את חלקו בחברה, כדי שיוכל להקים קבוצת מדיה משלו. מניותיו מוערכות ב-10 מיליון אירו.

קבוצת דומונט-שאוברג היא השלישית בגודלה מקרב המו"לים הגרמנים. ההון המוערך של שתי המשפחות המחזיקות בחברה עומד על 650 מיליון אירו. דומונט האב כתב ל-3,500 עובדי החברה מכתב שבו הוא מכחיש כי הוא חולה ואמר: "עליכם לסבול אותי עוד שנים רבות".

באוגוסט 2006 הודיעה קבוצת "הארץ" על הנפקת 25% ממניותיה לדומונט-שאוברג. החברה הגרמנית השקיעה בעיתון 25 מיליון אירו. אז הצהירה הקבוצה שבבעלות משפחת שוקן כי הסכום יושקע בפיתוח עסקי הקבוצה.

עם היוודע דבר העסקה, פורסם בישראל כי לעיתוני הקבוצה היה קשר למפלגה הנאצית במלחמת העולם השנייה. בראשית שנות ה-30 תמך אחד מעיתוניה בצירופו של היטלר לממשלה הגרמנית. בראיונות לעיתונות הישראלית אמר דומונט כי הדברים היו "טרם תקופתו" והדגיש את חיבתו לישראל.