יד2 משיק מחירון רכב מודפס; לוי יצחק: "לא אמינים"

אתר יד2 שבשליטת וואלה יפיץ את מחירון הרכב המקוון שלו בגירסה מודפסת על-פי מודל חינמי, במטרה להפוך אותו למחירון המוביל ■ יכלול יותר מ-500 דגמי רכב וכ-50 יצרניות

אתר יד2, בשליטת קבוצת וואלה, הודיע היום (א') על השקת מחירון רכב מודפס חדש, שיתחרה במחירון "לוי יצחק" הוותיק. המחירון מבוסס על מחקר סטטיסטי של שוק הרכב בישראל, על נתוני אתר מכירות הרכב של יד 2 ועל הערכות שמאים.

המחירון יכלול מחירים של יותר מ-500 דגמי רכב וכ-50 יצרניות, חלוקה לפי מדורי רכב פרטיים, מסחריים ורכבי שטח וכן כתבות תוכן מעולם הרכב.

המחירון יודפס בפורמט A4 ויופץ בעשרות אלפי עותקים במחיר סמלי של 2 שקלים. בשלב הראשון הוא יודפס ב-50 אלף עותקים, מהם 5,000 יופצו בדיוור ישיר.

ההכנסות יתרמו לעמותת "אור ירוק" למאבק בתאונות הדרכים. ההפצה תתבצע בשיתוף עם רשת חנויות הנוחות מנטה של קבוצת דלק ובדיוור ישיר לענף הרכב.

על-פי נתוני יד2, מדי יום נרשמות 35 אלף כניסות למחירון הרכב באתר, עליו תתבסס גם הגירסה המודפסת, ומדי שנה מתפרסמות באתר מעל 500 אלף מודעות למכירת רכב, שמהוות בסיס נתונים רחב מאד.

לדברי רועי שגב, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת יד2, "השקת המחירון המודפס של יד2 היא רק שלב אחד בסדרת פיתוחים וחידושים בקבוצה שיוצגו בזמן הקרוב. הוצאת מחירון מודפס היתה יותר מצעד מתבקש. אנו בטוחים כי רק כוחות ההיצע והביקוש המשתנים הם המשקפים את מצב השוק. לשיטתנו הצרכנים לא טועים, ורק הם יכולים לקבוע את מחירי השוק - אנחנו למעשה רק מצטטים אותם".

"מחירון רכב מודפס צפוי בסופו של דבר להיעלם"

יצוין כי באתר יד2 עדיין מופיע מאמר בו הכותבים מספידים את המחירונים המודפסים. "כבודם של העיתונים והמגזינים המודפסים במקומו מונח, אבל יותר ויותר צרכנים גילו את נפלאות האינטרנט. גם מחירון הרכב נטש את בית הדפוס, ובדרך יצר מהפכה בתחום - הוא מציע מרכולתו באינטרנט, בזמינות אינסופית ופשטות בשימוש ובהבנה, ולא פחות חשוב - בחינם לגמרי.

"כיום עדיין חזק כוחם של העיתונים המודפסים, אבל האם אפשר להיפרד לשלום ממחירון לוי יצחק? ככל הנראה שכן, חייו מגיעים לסופם, וזו תופעה כלל-עולמית טבעית שאותה מניעים הצרכנים עצמם. התרגלנו לצרוך בקלות ובנוחות תכנים מגוונים וגם שירותים מועילים בכל התחומים, כך שמחירון רכב מודפס מציע מעט מאד אטרקטיביות, ולכן הוא צפוי בסופו של דבר להיעלם", לשון המאמר מאת הכתב חנן בר-און.

לוי יצחק: יד2 לא אמין

לוי יצחק מסר בתגובה כי הקבוצה בראשותו תמיד היתה "בעד תחרות", אולם הוא ירה חצים לעבר יד2 ומסר: "מחירון יד 2 נכשל פעם אחר פעם במבחן האמינות. הם מוציאים מחירון מודפס - אך באתר שלהם מופיע גם היום מאמר שלפיו המחירון המודפס עבר מן העולם ושלא ישרוד בעידן האינטרנט. הם התגאו בכך שאיגוד השמאים בחר בהם - אבל 'שכחו' לספר ששילמו להם כסף על כך. הם אמרו שמחירון שאינו מתעדכן על בסיס יומי אינו מחובר לשוק - ועברו למודל החודשי של קבוצת לוי יצחק. הם טענו כי היו הראשונים לציין את חודש העלייה לכביש - מה שקבוצת לוי יצחק עשתה חצי שנה לפניהם. הם הבטיחו לציבור מחירון חינם - אבל הצהירו כי יגבו עליו כסף. חשוב שתחרות מכל סוג שהוא תהיה בראש ובראשונה הוגנת ואמינה. נשאלת השאלה - האם הוצאת המחירון המודפס של יד2 מעידה על כך שנחלו כישלון צורב במחירון האינטרנט?".