סופית: רשת forever 21 תנחת בישראל ב-2011

רשת האופנה החליטה לפתוח סניפים בארץ ישירות וללא זכיינים ■ נמצאת במו"מ לפתיחת סניף הדגל בקניון עזריאלי כבר ב-2011 ■ בוחנת הקמת סניפים גם בקניון מלחה ובקניון איילון

מותג האופנה האמריקני forever 21 יפתח חנות ראשונה בישראל כבר בשנת 2011 - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי החברה העולמית החליטה לפעול בישראל ישירות ולא באמצעות זכיינים, וכי היא מנהלת משא-ומתן עם קבוצת עזריאלי לפתיחת חנות דגל בקניון עזריאלי בתל-אביב. מנכ"ל מרכז עזריאלי, ארנון תורן, אף ביקר לשם כך במשרדי החברה העולמית בארה"ב.

בפגישה שהתקיימה בארץ עם בעל השליטה בקבוצת עזריאלי, דוד עזריאלי, ומנכ"ל הקבוצה, מנחם עינן, הוצעו למותג הבינלאומי שני לוקיישנים בקניון בתל-אביב. אחת האפשרויות שהוצעה היא פינוי מתחם יטבתה בעיר, המצוי בקומה הראשונה של קניון עזריאלי, וחיבורו עם שטח מסחרי בקומה העליונה.

"הם בחנו מספר אופציות ובסופו של דבר החליטו ללכת על זה לבד. אנחנו עכשיו מאתרים שטחים המתאימים להם. קיבלנו מעזריאלי הצעה מאוד מעניינת לחנות בשטח של קרוב ל-1,500 מ"ר", מאשר ל"גלובס" דני גילרמן, בעלי חברת גילרמן גלובל, אשר מייצגת מספר מותגים בינלאומיים ובהם את המותג forever21, ואשר עתידה לשמש כחברת הניהול של המותג בארץ.

לדבריו, בכוונת החברה העולמית "לפתוח חנות דגל בעזריאלי אפילו כבר במהלך המחצית הראשונה של 2011 ולהגיע ל-5 חנויות תוך שנתיים. החנויות יהיו בגודל של 1,000-1,500 מ"ר. עיקר המאמץ הוא קניון עזריאלי, כי גם בעולם, כחלק מהאסטרטגיה, הם אוהבים להיות מול H&M. בכל מקום שהם נמצאים, הם מכים את H&M במכירות", אומר גילרמן.

פרט לקניון עזריאלי, נבחנים מיקומים גם בקניון מלחה בירושלים, בקניון איילון ברמת-גן לאחר הרחבתו, וכן תיבחן אפשרות לפתוח חנות שנייה בתל-אביב בקניון רמת-אביב.

המותג forever21 הוא מותג אופנה צעיר שנחשב לאחד המתחרים הישירים של H&M. המותג נוסד בלוס אנג'לס בשנת 1984 על-ידי הדרום קוריאני דון וון ג'אנג ובת-זוגו, והוא גם העומד היום בראש החברה.

המותג נחשב למותג אופנה עדכני הפונה לצעירים וצעירות. בשנים האחרונות המותג זוכה להצלחה והתפתחות מואצת, והוא פעיל היום עם מאות חנויות ברחבי ארה"ב, קנדה, סינגפור, אינדונזיה, ירדן, כווית ועוד.

לחברה העולמית מספר פורמטים שבהם היא פועלת, כאשר העיקרי בהם הוא forever 21. פורמטים נוספים הם XXL forever - חנות גדולה המכילה את כל המגוון מכל סוגי החנויות; Heritage 1981 - בגדי וינטאג', אקססוריז ונעליים לנשים ולגברים ועוד. מחזור מכירות החברה עומד על כ-2 מיליארד דולר בשנה.

מקבוצת עזריאלי נמסר בתגובה: "אנו מנהלים משא-ומתן עם רשתות בינלאומיות רבות במטרה להמשיך ולשמור על מיצובו של הקניון המוביל בישראל".