בעלי המטוסים הפרטיים יוצאים נגד סגירת שדה התעופה בהרצליה

עמותת משתמשי שדה התעופה הרצליה, המאגדת את רוב בעלי המטוסים הפרטיים בארץ, פנתה לבג"ץ בבקשה להצטרף לעתירה של רשות שדות התעופה נגד סגירת השדה

עמותת משתמשי שדה התעופה הרצליה, המאגדת את רוב בעלי המטוסים הפרטיים בארץ, תלמידי הטיס, בתי-הספר לטיסה ומשתמשי שדה התעופה בהרצליה, פנתה לבג"ץ בבקשה להצטרף לעתירה של רשות שדות התעופה נגד סגירת השדה.

כזכור, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה של משרד הפנים החליטה לפני כשנה כי בתום 5 שנים לא יתאפשר המשך השימוש בשדה התעופה בהרצליה, אלא אם המועצה הארצית תאשר זאת.

החלטה זו התקבלה למרות-רוחן של עיריית הרצליה, עיריית רעננה והמועצה המקומית כפר-שמריהו, שדרשו להפסיק לאלתר את פעילות השדה בשל ריבוי תאונות וסכנות בטיחותיות ברמה גבוהה.

עמותת משתמשי שדה התעופה הרצליה הגישה, באמצעות עו"ד יהודה רסלר, בקשה להצטרף לעתירת רשות שדות התעופה נגד ההחלטה, בטענה כי חברי העמותה השקיעו סכומים ניכרים במקצועם, בבתי-הספר שהקימו וברכישת המטוסים, ובטענה כי הם הנפגעים העיקריים והישירים מהחלטת המועצה הארצית.

"אם רשות שדות התעופה מייצגת את הפן התעופתי-התכנוני שנפגע מההחלטה נשוא העתירה", נכתב בבקשה, "הרי שהעמותה מבקשת לייצג את הפרטים הנפגעים כלכלית ומקצועית כתוצאה מההחלטה".

בתגובה לבקשת העמותה כתב עו"ד ליאור כץ ממשרד רענן הר-זהב, המייצג את עיריות רעננה, הרצליה והמועצה המקומית כפר-שמריהו, כי העמותה לא הגישה כל פנייה מוקדמת לרשויות, ולא הביעה התנגדות להחלטת המועצה הארצית עוד בשלבים הראשונים ובמהלך השנים שבהן נדונה ההחלטה במוסדות התכנון עד שהפכה לסופית.

בבקשה נכתב כי "שדה התעופה הרצליה נותן מענה ל-80% מתלמידי הטיס בישראל. מרבית המטוסים הפרטיים בישראל פועלים משדה התעופה הרצליה, והוא הפעיל ביותר בארץ. שדה התעופה פועל עוד מלפני קום המדינה, ושכונות המגורים נבנו סביבו".