פיפ"א קבעה: מונדיאל 2018 ברוסיה, 2022 בקטאר

הרוסים התחייבו להשקיע 3.82 מיליארד דולר בבניית אצטדיונים חדשים ושדרוג מתקנים קיימים לקראת האירוע; בקטאר יבנו מגרשים תת-קרקעיים בעלות של 3 מיליארד דולר

רוסיה תארח את מונדיאל 2018, ותביא אל אדמתה לראשונה בהיסטוריה את הטורניר הגדול והחשוב ביותר בכדורגל העולמי. חברי הוועד המנהל של פיפ"א הצביעו היום (ה') בעד המדינה, שהצעתה הועדפה על פני אלו של אנגליה, ספרד/פורטוגל והולנד/בלגיה.

קמפיין הבחירה הרוסי, שעלותו הסתכמה ב-641 מיליון דולר, נשא פרי. הרוסים התחייבו להשקיע 3.82 מיליארד דולר בבניית אצטדיונים חדשים ושדרוג מתקנים קיימים לקראת האירוע. כמו כן, הרוסים אמורים לפתור את בעיית המרחקים העצומים הקיימים במדינה בין עיר לעיר באמצעות השקעה מאסיבית בשדרוג מערכת התחבורה המקומית.

עוד מדינה שיכולים לחגוג בה היום היא קטאר, שלה העניקה פיפ"א את זכות אירוח המונדיאל בשנת 2022. בנסיכות הערבית התחייבו להשקיע 3 מיליארד דולר באצטדיונים ולהרים מונדיאל מתקדם במיוחד מבחינה טכנולוגית, כשחלק מהתכנון הוא לבנות אצטדיונים תת-קרקעיים. מטרת המהלך הזה היא להתגבר על החום העצום במדינה בחודשים יוני-יולי, אז יתקיימו המשחקים.

קטאר גברה על אוסטרליה, ארצות הברית, יפן ודרום קוריאה - שלא הצליחו לשכנע את פיפ"א כי הן ראויות מספיק לארח את המונדיאל ב-2022.