"כלתי נשרפה בכרמל; אלי ישי חייב להתפטר"

ניצב (בדימוס) חיים קליין, לשעבר מנכ"ל המש' לביטחון פנים וחמיה של טופז קליין שנשרפה באוטובוס בכרמל, תוקף בחריפות את ישי בגלי צה"ל ■ השריפה בכרמל - כל הדיווחים והתמונות

ניצב (בדימוס) חיים קליין, לשעבר ראש אמ"ן במשטרה ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים, תקף היום (א') בחריפות את ממשלת ישראל - ובראשם רה"מ בנימין נתניהו ושר הפנים אלי ישי - בגין שריפת הענק בכרמל. קליין הוא חמיה של מישר טופז אבן חן קליין, אחת מ-41 הרוגי האוטובוס שנשרף באסון.

"אני צריך לשמוע את ביבי ואת אלי ישי מתנערים מאחריות? ביבי עלה על מסוק עם קסדה בשביל להצטלם. זה הכל שטויות. הגיע הזמן לזרוק את הממשלה הזו לפח האשפה של ההיסטוריה", אמר היום (א') קליין בקול רועד בראיון לגלי צה"ל.

אמש בראיון לערוץ 2 דחה ישי את הקריאות נגדו והבהיר כי אין בכוונתו להתפטר. בין היתר קרא שר התמ"ת בנימין בן אליעזר לישי להתפטר. ישי, כשר הפנים, אחראי על מערך שירותי הכבאות בישראל, אולם הוא טען כי הוא נלחם רבות למען שירותי הכבאות והעביר לשם כספים.

"אלי ישי מקשקש - הוא העביר רק כמה מיליונים עלובים", אמר היום קליין. "הוא חייב להתפטר או לפחות שישעה את עצמו. אני צריך לראות את הפרצוף שלו בטלוויזיה? ועכשיו מגיע עובדיה יוסף ההזוי הזה ואומר שהשריפה נגרמה בגלל חילול שבת. אלה דברים חשוכים. סבתא שלי נשרפה באושוויץ וכלתי נשרפה ביערות הכרמל - קו מחבר בין שתיהן".

קליין הביע תרעומת רבה על התנהלות הממשלה - ובפרט על התנהולותו של ישי - ואמר בסוף דבריו: "הוריי ניצולי השואה השאירו לי מדינה הרבה יותר טובה ממה שאני משאיר לילדיי".

זמן קצר לאחר מכן הגיב ישי בגלי צה"ל לדבריו של קליין והמשיך לטעון כי הוא נלחם בשנים האחרונות למען מערך הכבאות.

"אני לא שופט אדם בצערו", אמר ישי בהתייחסו לדבריו של קליין. "כשנכנסתי למשרד מערך הכבאות היה במצב רע. אני נלחמתי עבור מערך הכבאות. התעסקתי המון בנושא הכבאות - אבל לא עשיתי את זה בתקשורת. אפשר לבדוק את המאמצים שהשקעתי במערך הכבאות. ראיתי לנגד עיני סכנה לחיי אדם. אני לא זוכר אי פעם שר שנלחם כפי שאני נלחמתי עבור תקציב שירותי הכבאות".

באשר לדבריו של עובדיה יוסף אמר ישי: "הרב מצטט מהגמרא. מי ייתן שנזכה לגאולה. בואו ננסה בעצמנו לשמור שבת שבועיים. הרב מחזק את כולנו ומטיף לכולנו מוסר - זה תפקידו כמנהיג רוחני".