הניה על השריפה: "מכה מאלוהים - אלוהים מעניש את ישראל"

ראש ממשלת החמאס התבטא לראשונה היום על האסון בכרמל: "אלוהים העניש אותם ממקום שהם לא ציפו לו" ■ לעומת זאת, יואבו מאזן הביע מיהר לשלוח סיוע לכיבוי השריפה בכרמל

ראש ממשלת החמאס, איסמעיל הניה, אמר היום (א') כי שריפת הענק בכרמל היא "מכה מאלוהים. אלוהים העניש אותם ממקום שהם לא ציפו לו".

לעומת ההתבטאות הזו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הביע את תנחומיו על ההרוגים בשריפה ומיהר לשלוח סיוע לכיבוי השריפה בכרמל. שירותי הכבאות וההגנה האזרחית של הרשות הפלסטינית סייעו החל מהיום השני לשריפה במאמצי הכיבוי.

בשיחת הטלפון שהתקיימה אתמול בין אבו מאזן לנתניהו, הביע יו"ר הרשות את תנחומיו למשפחותיהם של הקורבנות שנהרגו באסון הנורא בכרמל ואמר "אני אשמח לספק כל סיוע הכרחי". נתניהו השיב לאבו מאזן כי שכנים באמת צריכים תמיד לעזור אחד לשני.

35 כלי טיס נאבקים החל משעות הבוקר באש המשתוללת ברכס הכרמל, שכילתה כבר יותר מ-50 אלף דונמים וארבעה מיליון עצים. על פי המלצת חיל האוויר, עצר ראש הממשלה בנימין נתניהו את הגעתם של מטוסים נוספים. מלבד ה"סופר טנקר", מטוס הכיבוי הגדול מארה"ב שכבר ביצע שלוש גיחות, עובדים מסביב לשעון 23 כלי טיס נוספים מחו"ל.