אלי ישי: "לא הציבור בישראל דורש את התפטרותי וראשי, אלא כמה כתבים שניהלו נגדי לינץ' תקשורתי"

שר הפנים: "הרגשתי שמשתמשים בי כשעיר לעזאזל" ■ "אם תקום ועדת בדיקה לבדיקת מערך הכבאות, היא תיתן לי קומפלימנטים. אני גם מצפה ממנה להתנצלות" ■ "ג'רוזלם פוסט" חושף: ישי סירב לקבל כבאיות כתרומה מארגון פרו-ישראלי בארה"ב - כיוון שמדובר בתורמים נוצריים

"לא הציבור בישראל דורש את התפטרותי וראשי, אלא כמה כתבים שניהלו נגדי לינץ' תקשורתי" - כך אמר היום (ב') שר הפנים, אלי ישי, בראיון לקרן נויבך ברשת ב'. ישי התייחס לקריאות להתפטרותו עקב השריפה בכרמל, שכן כשר הפנים הוא אחראי על מערך הכבאות בישראל.

לדברי ישי, "כל עוד האש בערה בצפון העדפתי לא להגיב, אך בימים הקרובים יכול להיות שאדבר. בקדנציה הנוכחית הוקצו 100 מיליון שקל למערך כיבוי האש, אך בסכום הזה אין די. מערך הכבאות עדיין אינו ערוך, לא למצב השוטף ולא לשעת חירום. לפני 8 שנים ביקשתי מהממשלה לחדש את פעולות הכיבוי של חיל האוויר, אך כל השרים התנגדו, חוץ משרי ש"ס".

ישי שלח אצבע מאשימה לעבר משרד האוצר באחריות למחדל, ברומזו שלא אישרו לו תקציבים לשירותי הכבאות: "שר יכול לצעוק ולזעוק, אבל ברור לגמרי איפה האשמה נמצאת".

יש הוסיף כי "הרגשתי שמשתמשים בי כשעיר לעזאזל, אבל אני מסתובב בארץ ויודע שהציבור הישראלי לא מחפש את ראשי. אם תקום ועדת בדיקה לעניין השריפה בכרמל, היא תוציא את הצדק לאור ותיתן לי קומפלימנטים. אני גם מצפה להתנצלות מוועדה זו".

בתוך כך, העיתון "ג'רוזלם פוסט" מדווח היום כי ארגון פרו-ישראלי מארה"ב ביקש לתרום כבאיות לישראל - אך נענה בשלילה על-ידי אלי ישי כיוון שמדובר בארגון נוצרי. הרב יחיאל אקשטיין, מייד ארגון International Fellowship of Christians and Jews, אמר ל"פוסט" כי יחסי הארגון עם ישראל נפגעו באופן "חמור" מאז שש"ס קיבלה את משרד הפנים.

הארגון תרם בעבר 8 כבאיות לישראל ובין היתר הוא גייס תרומות מהארגון הנוצרי הפרו-ישראלי "Christian supporters in North America". לדברי אקשטיין, "מאז שש"ס קיבלו את משרד הפנים לא קיבלנו מהם שום בקשות בגלל הדרך שבה הם רואים אותנו. היינו יכולים לספק עוד כבאיות".