בית המשפט מינה מפרק זמני לאיגוד הג'ודו הישראלי

המשמעות: כל סמכויות הניהול והשליטה בעמותה מופקעות מידי יו"ר האיגוד, אדי קואז, ומועברות לידי המפרק הזמני, עו"ד נמרוד טפר

עו"ד נמרוד טפר הוא המפרק הזמני של איגוד הג'ודו בישראל - כך החליט היום (ג') שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, שהחליט לקבל את בקשת רשם העמותות למנות מפרק זמני לאיגוד.

המשמעות היא שכל סמכויות הניהול והשליטה בעמותה מופקעות מידי יו"ר האיגוד, אדי קואז, ומועברות לידי המפרק הזמני. בנוסף הורה בית המשפט להעביר לידיו גם את ספרי החשבונות של העמותה.

בית המשפט קבע כי עד להודעה אחרת, טפר יהיה זה שיקבע את התחרויות, את השתתפות הספורטאים בתחרויות בארץ ובחו"ל ואת מימונם של הספורטאים בידי באיגוד.

המפרק גם יפעל לשינוי תקנון העמותה, במטרה לערוך בחירות למוסדות האיגוד "באופן שישקף שמירה על טוהר המידות".

כזכור, לפני כחודש הגיש רשם העמותות בקשה למנות מפרק לאיגוד, "בשל הליקויים החמורים שהתגלו בפעילות העמותה".

במארס 2009 דחה בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים את עתירת איגוד הג'ודו נגד רשם העמותות, ששלל מהעמותה את אישור הניהול התקין. השופטת יהודית צור מתחה ביקורת חריפה על אופן התנהלות האיגוד בהנהגת קואז.

ענף הג'ודו הוא אחד משני הענפים האולימפיים הבולטים של ישראל, ואחראי ל-3 מתוך 7 המדליות האולימפיות שהשיגה ישראל.

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "ענף הג'ודו הוא מהענפים המפוארים והחשובים בספורט הישראלי. משרד הספורט מנהל את המשבר אשר הענף נקלע אליו. אנו מאמינים כי החלטת בית המשפט להפעיל מפרק מפעיל תגרום לכך שניתן יהיה לשקם את הענף. אנו נמשיך לדאוג מול כל הגורמים: רשם העמותות, הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי, כדי שהנבחרת והספורטאים הבכירים לא ייפגעו מכך, וכדי שהג'ודו יחזור לימיו הגדולים בתקופה קצרה ככל שניתן".