אחרי המקל, עכשיו הגזר: אבישר דורש הפחתת תמלוגים

יו"ר מועצת הרשות השנייה דורש כי שיעור התמלוגים של זכייניות הטלוויזיה המסחרית יושווה לזה של שאר גופי התקשורת במדינה, ובכלל זה חברות הכבלים והלוויין

יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, דורש משר האוצר ומשר התקשורת להפחית את התמלוגים שזכייניות הטלוויזיה המסחרית משלמות למדינה. זאת - במקביל לדרישה מהזכייניות לשלם לאלתר את תמלוגיהן לשנת 2010, בטרם יחל תהליך חילוט.

במכתב שהגיע לידי "גלובס", כותב אבישר לשרים: "קשה לראות הצדקה לפער הקיים כיום בשיעורי התמלוגים". לדבריו, "יש לפעול לתיקון התקנות באופן שיפחית את שיעור התמלוגים... ראשית, תיקון התקנות נדרש על מנת להתאים את שיעור התמלוגים המשולמים בידי הזכיינים לשיעור התמלוגים המשולמים בידי יתר גופי התקשורת במדינה, ובכלל זה חברות הכבלים והלוויין".

עוד כותב אבישר כי "כמועצה ציבורית אנו רואים חשיבות עליונה לכך שמירב ההוצאות של הזכיינים יופנו לשוק היצירה הישראלית ויאפשרו הפקות תוכן, שיהוו בסיס לתרבות בישראל ויביאו ליצירת מקומות עבודה לאלפי יוצרים, בימאים, מפיקים, תסריטאים ועובדי במה במדינה. אנו רואים בהחלטתכם אמצעי משמעותי וחשוב לפעילות זו".

מעבר לדברים, מציין אבישר כי קיימת החלטת ממשלה מה-12 במאי 2009, לפיה "בעת המעבר למשטר של רישיונות בתחום הטלוויזיה, אין עוד מקום לגביית תמלוגים. על רקע התקדמות הליכי חקיקתו של תיקון מס 33 לחוק (חוק הרשות השנייה - ל"א), נראה כי נכון יהיה לממש החלטה זו באופן מיידי".

מהאוצר נמסר כי המכתב לא התקבל.