סמסונג גלקסי S - יש סיבה לא לקנות iPhone 4

מגוון הטלפונים מבוססי האנדרואיד של גוגל ממשיכים לטפטף לישראל בקצב איטי אבל איכותי ■ הדגם האחרון של סמסונג הוא דוגמה מצוינת לאילו יכולות האנדרואיד יכול להגיע

מגוון הטלפונים מבוססי האנדרואיד של גוגל ממשיכים לטפטף לישראל בקצב איטי אבל איכותי. הדגם האחרון שהגיע הוא גלקסי S של סמסונג, שמציע לכל מי שלא קנה עדיין iPhone 4 אלטרנטיבה טובה בהרבה (גם בגלל שהמכשיר מאפשר לבצע שיחות בצורה תקינה).

ממשק: סמסונג ציידה את הטלפון הזה בגרסה 2.2 של אנדרואיד והיא עטפה אותו בממשק שלה, שרק עושה טוב למערכת ההפעלה הזו. גם כאן היא שאבה קצת השראה מאפל, כאשר בעמוד הבית המתחלק לעד 7 עמודים, מופיעים בחלק התחתון של המסך 4 אייקונים קבועים לחיוג, אנשי קשר, הודעות ותפריט. ניתן להניח בעמודי הבית אייקוני גישה לאפליקציות בהן מרבים להשתמש או להציב ווידג'טים שהם מעיין מיני יישומים לפעולות שונות, כמו גלגלת עם תמונות של אנשי הקשר המועדפים עליכם, שורת חיפוש בגוגל, שעונים מהעולם או הודעות אחרונות של חברים מפייסבוק.

סמסונג ציידה את המכשיר באפליקציה שמראה אילו יישומים פועלים ברקע והיא מאפשרת לסגור אותם, כך שצריכת הסוללה לא תעלה יותר מדי והמכשיר לא יתחיל לעבוד לאט יותר. המעבד במהירות 1 ג'יגה הרץ של ARM, כשהביצועים בסך הכל טובים, למעו העובדה שלעיתים קרובות חולף זמן רב מדי עד שהמקלדת העברית פועלת.

עיצוב: הגלקסי S מעוצב בצורה דומה עד מחשידה מאוד לדגמי האייפון. יש כאן עיצוב מלבני שחור וכפתור מרובע מרכזי ששקוע בחלק התחתון של המסך לחזרה לעמוד הבית. רק שבניגוד לאפל, יש כאן עוד שני כפתורים נוספים לחזרה אחורה ולפתיחת תפריטים שונים.

מסך: 4 אינץ' בטכנולוגיית Super AMOLED, כאשר באייפון המסך הוא בגודל 3.5 אינץ'. התוספת של החצי אינץ' משמעותית, אך קשה לקבוע איזה מהשניים חד ואיכותי יותר.

אפליקציות: כמו כל מכשיר אנדרואיד, תמצאו גם כאן את חנות האפליקציות המצוינת של גוגל, שתאפשר להוסיף עוד מגוון שלם של יישומים, חלקם הגדול ללא עלות. סמסונג הציבה גם את חנות האפליקציות שלה, שהוסיפה יישומים שונים שייחודים לה.

צילום: יש כאן מצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל, פוקוס אוטומטי, אבל ללא פלאש. לא ברור למה יצרניות הטלפונים התיישרו בחלק מהדגמים המתקדמים שלהם על מצלמות עם חיישן 5 מגה פיקסל. במקרה הזה, המצלמה של סמסונג סיפקה תמונות באיכות טובה אולם עם צבעים דהויים, כאשר המצלמה של האייפון 4 הייתה טובה ממנה. צילום הווידיאו באיכות 720p הנחשב ל-HD, מספק צבעים יחסית חדים.

אם אתם עובדים עם שירות התמונות של גוגל - פיקסה, תוכלו לראות בכל זמן ובצורה נוחה את כל התמונות שלכם ששמורות בו באינטרנט.

משקל: הגלקסי S למרבה הפלא שוקל רק 119 גרם, כאשר האייפון שוקל 137 גרם. הסיבה היא שהסמסונג עשוי בו בעיקר מפלסטיק ולא ממתכות איכותיות כמו באייפון, כך שהגלקסי אולי קל יותר, אבל אנו מעדיפים להחזיק מוצר יותר איכותי.

יכולות נוספות: זיכרון פנימי של 16 ג'יגה עם אפשרות להרחיב בכרטיס (עד 32 ג'יגה).

למכשיר יש התקן WiFi פנימי וגם בלוטות' סטריאופוני. רק ששתי הטכנולוגיות לא מסתדרות יחד כאשר מאזינים לשירים באמצעות דיבורית בלוטות' סטריאופונית, מה שגורם להפסקות מעצבנות באמצע השיר, שמתבטלות ברגע שמחליטים לסגור את ה-WiFi.

בשורה התחתונה: הגלקסי S הוא דוגמה מצוינת לאילו יכולות האנדרואיד יכול להגיע.

מחירים: סלקום (באינטרנט) - 2,232 שקל (62 שקל כפול 36 חודשים); אורנג' 4,250 שקל (או 118 שקל כפול 36 תשלומים). המכשיר יגיע גם לפלאפון.

ציון: 9.

סמסונג
 סמסונג